• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hyperlink naar verborgen tabbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

martinhu

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 mei 2019
Berichten
2
Goedemiddag allemaal,

Op het internet heb ik gezocht naar een mogelijkheid tabbladen te verbergen en er dan toch een hyperlink naar toe te maken.
De onderstaande opties heb gevonden.

Optie 1


Private Sub Worksheet_FollowHyperlink(ByVal Target As Hyperlink)

Dim shtName As String
shtName = Left(Target.SubAddress, InStr(1, Target.SubAddress, "!") - 1)
Sheets(shtName).Visible = xlSheetVisible
Sheets(shtName).Select

End Sub



Private Sub Worksheet_FollowHyperlink(ByVal Target As Hyperlink)
'Updateby Extendoffice 20161109
Application.ScreenUpdating = False
On Error Resume Next
If Target.Column = 1 Then
Sheets(Target.Value).Visible = xlSheetVisible
Sheets(Target.Value).Select
End If
Application.ScreenUpdating = True
End Sub


Beide opties werken helaas alleen bij de bovenste Hyperlink. In mijn spreadsheet staan dus een aantal hyperlinks onder elkaar.

Kan iemand mij helpen ?
 
Allereerst welkom bij HelpMij :). Wat forum tips om mee te beginnen: zet code altijd in CODE tags (knop #) of PHP tags (knop PHP) zodat die leesbaarder is. En gebruik (tip 2) het grote tekstvak <Snel reageren> of de knop <Reageer op bericht> om te antwoorden.

Ik snap iets niet in je vraag:
In mijn spreadsheet staan dus een aantal hyperlinks onder elkaar.
Wat bedoel je hier mee? Normaal gesproken zet je in één cel één hyperlink, en dan zouden beide codes moeten werken.
 
Thnx voor je vriendelijk onthaal :)

Alle tips zijn natuurlijk welkom ook, moet nog ff uitvogelen hoe het hier precies werkt enzo.

Wat ik bedoel is:

heb een soort "voorblad" gemaakt met 5 keuzes, elke keuze is een hyperlink naar een tabblad.


Voorblad: keuze1
keuze2
keuze3
keuze4
keuze5


tabbladen; keuze1 keuze2.....enz

Volgens het internet zou de VBA code moeten lukken voor alle 5 de keuzes maar het werkt alleen als ik keuze1 kies, als ik daarna keuze2 doe gaat hij niet naar het verborgen tabblad.

Even misschien nog wat extra info, Heb eigenlijk nog helemaal geen verstand van VBA en heb de codes gewoon overgenomen.
 
Nog een tip: plaats een voorbeeldbestand (Excel) waar de betreffende hyperlinks instaan.....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan