• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cellen laden tot een bepaald punt

Status
Niet open voor verdere reacties.

mrhypefm

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2010
Berichten
19
Hey Forumgebruikers,

Ik probeer een excel te maken waar hij op Sheet 2 de data automatisch laad van de geselecteerde afdeling. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Een als formule lukt me maar hoe bepaal ik waar hij moet stoppen?
 

Bijlagen

  • Book1.xlsx
    10,6 KB · Weergaven: 29
Als je de gegevenstabel een beetje anders opzet, kun je hiervoor prima een draaitabel gebruiken. Anders worden het matrixfuncties.

Zie bijlage voor eerste optie.
 

Bijlagen

  • Book1 (AC).xlsx
    16,3 KB · Weergaven: 18
Hey Alex,

Bedankt voor je reactie, vraag me af of een draaitabel werkt. Sheet3 is bij mij een rangeimport. Het bestand moet ook in google spreadsheets werken aangezien we in onze organisaties ook om chromebooks werken en ik de sheet zo opbouw dat het voor iedereen een plezier moet zijn om hun cijfers te bekijken van hun afdeling.

Ik kan je het echte bestand die ik nu heb niet laten zien ivm vertrouwelijke informatie maar de gebruiker kan de maand/jaar selecteren en hiermee doet hij via een rangeimport de juiste informatie ophalen in sheet 3
 
Hierbij een variant met matrixfuncties. De opzoektabel moet nog steeds een beetje aangepast worden zodat op elke regel de afdeling staat waar het schap bij hoort. Mocht dit niet mogelijk zijn, dan moet er nog iets anders verzonnen worden (ik zit te denken aan extra opzoektabel). Ook kan er nog wel een lijst met unieke afdelingen gemaakt worden t.b.v. gegevensvalidatie op het eerste blad.
 

Bijlagen

  • Book1 (AC2).xlsx
    13 KB · Weergaven: 22
en hier een mogelijke oplossing met vba
 

Bijlagen

  • Book1 .xlsm
    19,5 KB · Weergaven: 19
Hey Alex,

Thx voor je laatste oplossing, om het nog iets ingewikkelder te maken. Zou ik graag bij het selecteren van de vestiging de juiste omzet willen weergeven. Heb jij hiervoor een toevoeging?
 

Bijlagen

  • Book1 (AC3).xlsx
    12,9 KB · Weergaven: 16
Gemakkelijkst is je datatabel aanpassen, maar dat is geen optie geloof ik? De formules worden er niet simpeler op...
 

Bijlagen

  • Book1 (AC3.1).xlsx
    13,6 KB · Weergaven: 16
Laatst bewerkt:
Volgens mij haal je een paar zaken door elkaar. Een chromebook is wel een erg low budget device die eigenlijk alleen voor Piet particulier bedoelt is en dan nog ook met minimale eisen. Daarnaast heb je google spreadsheets wat totaal niets met een chromebook te maken heeft. MS-Office en Google Docs kunnen redelijk met elkaar overweg maar lang niet altijd. De draaitabel uit #2 en de matrixformules uit #8 van @AlexCEL :thumb: kan ik met wat aanpassing wel aan de praat krijgen in google spreadsheets. Maar dan werkt het niet meer in Excel. De matrixformules blijven wel werken maar de objecten gegevensvalidatie en draaitabel werken in verschillende besturingssystemen net iets anders.

Net als de opzet van jouw bestand moet je eerst even nadenken over hoe je het geheel wil opzetten voor alle gebruikers.:d
 
@VenA : Vandaar mijn voorbeeld in #6 waar je Excel on-line gebruikt. Werkt prima op een chromebook verwacht ik en daarnaast ook gewoon op desktop Excel...
 
@jkpieterse, was ook bedoelt als aanvulling op jouw berichtje.:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan