kan .sys file niet verwijderen (downgraden firewire stuurprogramma naar Legacy)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Knientje

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2009
Berichten
102
Enige tijd geleden heb ik een firewire kaart in een Windows 7 PC gestoken, om hier een apparaat op aan te sluiten dat analoge video om kan zetten naar digitaal.
Dit betreft een Canopus ADVC 110.

Het heeft een tijd naar behoren gewerkt (was ook zichtbaar in het apparatenoverzicht (en dan bedoel ik niet in Apparaatbeheer, maar "Apparaten en Printers"(of zoiets) met iets waar het woord TAPE in voorkwam (het is mijn computer niet, dus heb hem hier niet om precies te zien wat er stond. Maar als ik hij hier wel zou staan, zou ik het nog niet zien, want dat is net het probleem).

Omdat het niet werkte heb ik het stuurprogramma van de Texas Instrument FireWire kaart bij laten werken, maar dat mocht dus net niet (als je de forums over videobewerking leest) en moet je terug naar de Legacy driver (het woord Legacy zag je dus ook staan in apparaatbeheer, maar na het bijwerken was dat weg,

Nu is het probleem, dat Windows 7 niet achteruit wil werken, het ziet een nieuwer stuurprogramma en zegt dan dat er geen beter stuurprogramma is.

Dus ik heb geprobeerd de .sys file (het nieuwere stuurprogramma) proberen te verwijderen, maar ik krijg dan een melding over TrueInstaller en dat dat niet mogelijk is.
Ik zit dan in het systeem als Admin.

Op een Engelstalig forum staat dan dat je de "properties" van dat bestand onder "security" moet wijzigen. Omdat het een Nederlandstalige Windows-installatie betreft is dat dus "Eigenschappen"en "Beveiliging".
Nu kom ik wel op het punt uit, waar je al die checkboxen ziet, maar die zijn "greyed out" zoals dat zo mooi heet in het Engels.
Ik zie de mogelijkheid "volledig beheer" dan ook en de rechten van de gebruikers, maar daar staat het vinkje dus uit en ik kan het er niet in zetten.
En dat is nou net wel de bedoeiling.
 
Ik lees op internet dat de bovenliggende folder System en Admins Full Control moeten hebben. If not take ownership.
Vervolgens lees ik: By design, trustedinstaller group (Windows Resource Protection) prevents the replacement of essential system files, folders, and registry keys that are installed as part of the operating system.

If you want to change the permission, just use administrator to take owner and then recommend to bring the owner back.
 
Je moet de eigendomsrechten van betreffende installatie-map of sub-map daarvan overnemen zodat niet "Trusted Installer" maar de groep Administrator(s) de eigenaar is, deze moet dus "volledig beheer" hebben.
In de bijlage heb ik een handleiding geplaatst waarin dat proces wordt uitgelegd ( incl. screenshots ) en ook het toevoegen van een gebruiker met de naam "Iedereen" wordt uitgelegd.
Daarmee moet je het "eigendoms-probleem" kunnen fixen en betreffende driver daarna kunnen verwijderen.
Succes :thumb:
 

Bijlagen

  • Guide - How to Share folders.pdf
    381,3 KB · Weergaven: 40
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan