Wifi problemen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

tuurke

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2002
Berichten
992
Na update 1809 (enkele dagen geleden) stel vast dat ik regelmatig wifi problemen heb.
Hoe kan ik dat verhelpen ?
 
Kan je wat specifieker zijn?
 
Dag, Er wordt vaker geklaagd over de werking van de computer na updates. Windows verandert ingrijpend met de updates van het systeem en bij u zou maar zo de driver of het stuurprogramma voor WiFi niet meer geschikt kunnen zijn. Kijk of er een stuurprogramma geïnstalleerd is van de leverancier van de WiFi adapter, deze staat dan bij de pictogrammen in het systeemvak rechts onder op de taakbalk en bij Programma's en onderdelen. Windows kan zelf ook WiFi configureren als u de driver verwijderd bij Apparaatbeheer, wireless service moet ingeschakeld staan en dan bij herkenning van nieuwe hardware alleen de map met WiFi adapter driverbestanden voor uw Windows versie aanwijst.

Bij een probleem met de drivers kan u op de site van de fabrikant moeten zoeken naar nieuwere drivers. Het helpt als u eerst bij Apparaatbeheer en eigenschappen van de driver kijkt welke versie u heeft. Misschien ziet u hier ook dat het pictogram nu anders is. Op de hierna genoemde pagina kan u deze aanwijzingen terugvinden.

https://pureinfotech.com/fix-wifi-problems-windows-10-october-2018-update/

Zelf zou ik ook de instellingen controleren bij Netwerkcentrum omdat voorkeursinstellingen van zowel de adapter en de verbinding verloren kunnen zijn gegaan. Bijvoorbeeld nu geen 5 GHz overdracht meer of verbonden met het sterkste signaal in plaats van het voorkeur netwerk.
 
Bedankt. Heb de link geopend en het deel driversupport exe laten draaien.
Sinds deze morgen lijkt wifi normaal te draaien.
Ik wacht nog even af...
 
Te vroeg gekraait...heb nog problemen. Ik heb de indruk dat het met de webmail van Telenet te maken heeft. Op dit ogenblik draait wifi...
Tele.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan