Recovery partitie verplaatsen naar nieuwe HDD

Status
Niet open voor verdere reacties.

robbie123321

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2016
Berichten
101
Windows recovery verplaatsen naar nieuwe HDD: hoe doe je dat? De oude HDD is versleten en geklokt op 18.000 uur in nog geen 2,5 jaar.

Ik kan alles doen met tijdelijke behuizing (bay, externe hdd kit). De oude HDD zit nog in de laptop en de Windows partitie is al gewist (door een fout).

Kan ik gewoon een nieuwe partitie aanmaken op een nieuwe schijf en daar de inhoud van de recovery partitie opzetten?

Alvast bedankt.
 
Waar heb je die dan voor nodig?
V.a. W8 kun je de installatie bestanden bij Microsoft gratis ophalen en 1x geïnstalleerd op een PC dan is die al met een digitale licentie.

Na installatie elke dag een backup laten maken, daar heb je wel wat aan.
 
De back-up van de partitie die gewist is, die is er wel. Ik heb een online en offline back-up van elke pc in huis (loopt automatisch).
Enige probleem blijft natuurlijk dat het geen kopie van de hele installatie is en de schijf ook nog eens vervangen moet worden.

Ik heb al gevonden waar je Windows kan downloaden (ik heb een licentie voor win10). Waar is die licentie opgeslagen? Al doet het er niet toe, ik vind het leuk om te weten.

Het enige wat ik dan nog moet doen is alle drivers downloaden als Windows ze zelf niet heeft kunnen vinden.
 
en 1x geïnstalleerd op een PC dan is die al met een digitale licentie
Later gewoon te installeren zonder key in te geven maar als je een backup (image met de dagelijkse aanvullingen bij een incrementele) hebt dan kan die gewoon op een nieuwe schijf en het is een digitale licentie en geverifieerd in de bios/uefi, indien een nieuw moederbord dan is het bij een oem een nieuwe licentie aanschaffen.

En drivers haal je op bij de hardware onderdelen bakkers, wel de auto driver update van W10 uitzetten, alle drivers zitten al in W10 maar dat zijn de generieke.
 
Kortweg: laptop, geen nieuw moederbord. Drivers van fabrikant verdienen de voorkeur. Got it! Thanks! :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan