Google Drive via links anoniem gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Betibu

Gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2016
Berichten
43
Hallo,

Ik werk via een platform waar opdrachtgevers en uitvoerders geen persoonsgegevens mogen uitwisselen met elkaar. De opdrachtgever stuurt mij, als hij/zij een bijlage met mij wil delen, een link naar een google drive document (via het berichtenvak op het platform), en zo hoeft hij mijn persoonsgegevens niet te kennen.
Vraag is: mag ik dat document op google drive alleen lezen?
Als ik dat document download, zal de opdrachtgever dan toch te zien krijgen wie ik ben, of blijf ik anoniem?
Als hij/zij 'bewerken inschakelen' zou aanvinken, zou hij te zien krijgen wie ik ben wanneer ik het document bewerkt heb, of blijf ik anoniem?

Het zou veel makkelijker zijn om dat allemaal te kunnen doen, maar ik moet wel anoniem blijven.
Ik kan dit niet uittesten met vrienden van mij, want niemand gebruikt google drive.

Alvast bedankt voor een antwoord.
 
Ja, hier ben ik ook anoniem, maar dit is een platform zoals het platform waar ik op werk.
Maar op google drive gebeurt documenten delen gewoonlijk via e-mails en accounts.
In de link van seniorenweb die je vermeldt, staat niet eens iets vermeld over het delen van een document via een link (waardoor anonimiteit gegarandeerd blijft). Dit is de manier waarop wij werken met opdrachtgevers om anonimiteit te garanderen.
Echter, google vermeldt in zijn uitleg over 'delen via een link' nergens of de anonimiteit van BEIDE partijen gegarandeerd blijft, als degene die de link ontvangt het document gaat downloaden of bewerken.
Misschien werkt het 'delen via een link' inderdaad zoals op een platform als dit, en blijft anonimiteit gegarandeerd. Maar helemaal zeker ben ik niet.
Toch bedankt voor je antwoord,
Betibu
 
Over anoniem wordt niets vermeld, maar wel over veilig Google Drive is.

Maar op google drive gebeurt documenten delen gewoonlijk via e-mails en accounts.

Doe zelf de test?
Verstuur er eentje naar jezelf. Google drive gebruik ik niet, One Drive wel. Het komt toch ongeveer op hetzelfde neer.
 
Laatst bewerkt:
[FONT=&quot]Om een of meerdere bestanden te delen, selecteer je deze in Google Drive en kies je in het rechtermuisknopmenu voor [/FONT][FONT=&quot]Delen[/FONT][FONT=&quot].
In het dialoogvenster kun je één of meerdere mensen uitnodigen door hun e-mailadressen in te voeren. Vervolgens kun je nog opgeven of deze personen [/FONT]
[FONT=&quot]mogen bewerken[/FONT][FONT=&quot], [/FONT][FONT=&quot]mogen reageren[/FONT][FONT=&quot] of [/FONT][FONT=&quot]mogen weergeven[/FONT][FONT=&quot].


[/FONT]
 
Aangezien jullie het ook niet zo goed lijken te weten, heb ik het aan Google Support gevraagd - heel goed overigens, met de chat.
Ze zeiden dat je met een shared link hoe dan ook anoniem blijft, ook als je het document downloadt, ook als je het document online bewerkt (als je daarvoor de toelating hebt gekregen).
Ook als je zelf een google account hebt, met een document dat gedeeld werd via een link kan de ander op geen enkele manier weten wie je bent of terugkoppelen naar jouw account.
Ze zeiden ook dat het helemaal anders werkt dan bv. dit platform. Hoe het wel werkt, heb ik dan weer niet gevraagd, zolang ik er veilig mee kan werken is het oke voor mij.

@DANIEL162, ik heb dus de test niet zelf gedaan, misschien was ik er wijzer door geworden, maar google support ging zo snel en goed dat het ook een goede oplossing was.

Veel groetjes aan allen!
Betibu
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan