Temperatuur CPU instellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bramvr

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2012
Berichten
216
Beste,

Ik ben bezig met mijn eerste serever op te stellen. Hiervoor heb ik een X10SRi-F moederbord van Supermicro waarop een Intel Xeon E5-2620 V4 CPU zit. NU heb ik even in de specificaties gekeken van de CPU en deze zou maximaal 74°C mogen worden (Tcase). Nu ik de server in elkaar heb gezet heb ik eens via de IPMI gekeken naar de serer health en al de waardes waaren in orde. Maar wat me opviel is dat de maximale temperatuur op 90°C staat, hoe kan ik dit veranderen naar de opgegeven 74°C. Ik vind in de bios niet direct deze waardes.

Knipsel5.PNG

Bram
 
TDP is 85W maar het vermogen zegt toch niets over de junctie temperatuur . Is het in dit geval niet gewoon 74°C?

De CPU zal dus niet stuk kunnen gaan als hij te warm zou worden als hij zelf uitschakeld maar de IPMI heeft een functie om een alert te sturen maar als deze op 90°C staat zal ik nooit een melding kunnen ontvangen als het toch niet juist zou zijn. De IPMI draaid naast de UEFI dus denk eerder dat het daar ergens moet in te stelle valt maar ik vind het niet meteen :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan