• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

PJMS

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2019
Berichten
14
Ik wil in een werkblad crediteuren snel kunnen opzoeken of er sprake is van een dubbel ingevoerde crediteur en bijbehorend bedrag. Misschien is het makkelijker om bij het invoeren van een crediteur en bedrag een automatische mededeling te krijgen zo van: pas op! ik heb deze crediteur al, doorgaan ja of nee.?

Ik hoop het goed uitgelegd te hebben.

Dank voor eventueel support.

Paul
 
Dan zou ik via een formule met diverse Excel-functies of VBA op het werkblad crediteuren zorgen dat bij een dubbele invoer automatisch de melding "pas op! ik heb deze crediteur al, doorgaan ja of nee.?" komt!

Ik hoop dat deze oplossing voldoende is.

Maar zonder gekheid, als je serieuze suggesties zoekt, lees dit eerst even s.v.p.: https://www.helpmij.nl/forum/announcement.php?f=5
 
Daar zit de kneep, werken met diverse functie en/of VBA?
 
AlexCEL, zou je mij kunnen uitleggen hoe, svp? Liefst met voorbeeld van de formule.
Groet,

Paul
 
Begin eens met een representatief voorbeeldbestand te plaatsen (Excel), met voor een aantal rijen (handmatig) aangegeven wat je als uitkomst verwacht.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan