Mappen beveiligen in OneDrive (webversie)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bornetto

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2009
Berichten
289
Beste mensen van Helpmij,

Het betreft de OneDrive mappen in de (gratis) online-versie van Microsoft Office. Daar heb ik 8 mappen aangemaakt waar 8 mensen toegang toe hebben en daar gezamenlijk bestanden in kunnen plaatsen, lezen en bewerken. Nu is de wens om een aantal van deze mappen alleen toegankelijk te maken voor een paar leden van deze groep van 8. Hoe moet ik dat doen en wellicht is hiervoor software beschikbaar (hoeft niet perse gratis te zijn).

Ik hoor het graag van jullie.

Gr, Rob
 
Je kunt heel simpel een map delen met een aantal personen; kwestie van de personen uitnodigen voor die map. Eventueel kun je er een tijdsblok aan hangen. Maar je hebt dat al gedaan, dus je weet hoe dat moet :). Wat is dus het probleem?
 
De vraag klopt niet. 8 mensen hebben toegang tot 8 mappen. Vervolgens hebben een aantal mensen toegang tot een aantal van deze mappen. Dat rijmt niet met elkaar.
 
In OneDrive zijn de volgende mappen aangemaakt:

Voorbeeld: mappen.JPG

Nu hebben alle personen die toegang hebben tot OneDrive de mogelijkheid om alle mappen te benaderen. De mappen van 2 van deze personen mogen alleen toegankelijk zijn voor deze personen zelf en niet voor de anderen maar deze 2 personen kunnen en mogen wél de inhoud van die andere mappen inzien. Het gaat er dus om dat de mappen van deze 2 personen worden beveiligd met een wachtwoord o.i.d. zodat de anderen hier niet in kunnen.
 
Hallo Scrapheap,

Ik ga me er vanavond even in verdiepen. Tot laters :)
 
Nu hebben alle personen die toegang hebben tot OneDrive de mogelijkheid om alle mappen te benaderen.
Dat gaat toch volledig voorbij aan het principe dat je zelf kunt bepalen met wie je files en folders wilt delen! Ik ga eens kijken naar de link die Scrapheap geeft. Die had ik ook gevonden.
 
Laatst bewerkt:
Ik begrijp jullie gedachtegang over het delen van mappen maar ik denk dat ik niet helemaal duidelijk ben geweest.

Even theoretisch, 8 mensen maken geen gebruik van OneDrive en zullen dit ook niet gaan doen. De enige die hier wel gebruik van maakt ben ik. Daarom heb ik, naast mijn eigen Officeaccount een nieuw account aangemaakt waarmee ik alleen via de online versie werk.

De inloggegevens van dit nieuwe account plus de url naar de mappen van OneDrive heb ik verstuurd naar al deze 8 mensen. Deze mensen hebben dus toegang tot alle mappen en de inhoud van die mappen. Nu zijn er 2 personen die, om terechte redenen, niet willen dat de anderen toegang hebben tot hun eigen mappen. Deze mappen moeten dus afgesloten/beveiligd worden voor allen die de inloggegevens hebben behalve voor die 2, en voor mij natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:
Je hebt het principe geschonden. Dit had je kunnen verwachten. Aangezien ik geen OneDrive en Office account heb, kan ik je niet verder helpen. Hopelijk dat er anderen zijn met ervaringen in deze materie. Succes.
 
Toch wel jammer dat het plotseling stil is geworden in deze post. Het is toch een serieuze vraag van mij en ik ben naarstig op zoek naar een oplossing. Ook verbaas ik me over de opmerking van Senso (hij vindt het kennelijk niet nodig om een reactie te geven op mijn laatste opmerking). Wanneer iemand geen Office en OneDrive gebruikt lijkt het mij sowieso niet raadzaam om je in de discussie te mengen.
 
Ik heb het zelf al uitgevogeld. Cryptomator is de oplossing voor mij.
 
Wanneer iemand geen Office en OneDrive gebruikt lijkt het mij sowieso niet raadzaam om je in de discussie te mengen.
Mensen gaan over hun eigen antwoorden! Dus iemand die geen Office en OneDrive heeft, heeft er per definitie geen verstand van? Punt is, dat ik niets kan testen.

Waarom heb je het principe van "delen" geschonden? Jij geeft zelf het antwoord. Delen is er juist voor om specifieke zaken wel en niet te delen.
De inloggegevens van dit nieuwe account plus de url naar de mappen van OneDrive heb ik verstuurd naar al deze 8 mensen. Deze mensen hebben dus toegang tot alle mappen en de inhoud van die mappen.

Door dit zo te doen, overrule je gelijk het principe van delen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan