Gegevens oude NAS naar nieuwe

Status
Niet open voor verdere reacties.

nossie

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2008
Berichten
672
Hallo allemaal,

Ik ben me aan het voorbereiden om data over te zetten van mijn oude Seagate 2bay NAS naar een Synology 4bay DS418.
Bij de DS418 heb ik 2x 10TB in de oude 2x 4TB.

In de nieuwe NAS wil ik alle 4 de schijven optimaal gaan benutten.

Nu is het volgende aan de hand:
Om een volume uit te breiden moeten de schijven waarmee je uitbreid gelijk of groter zijn dan de huidige schijven, dus ik kan niet 2x 4TB kopiëren naar 2x 10TB en daarna de 2x 4TB toevoegen aan de 2x 10TB.

Zou ik dan 1x 4TB uit de oude NAS kunnen halen die in RAID1 staat? Daarna 1x 4TB in de nieuwe NAS zetten en dan de gegevens overzetten naar de nieuwe NAS. Daarna de gekopieerde schijf ook in de nieuwe NAS, een mirror laten opbouwen en daarna één 10TB erbij en als laatste de 2e 10TB erbij...

Is dat een optie?

Ik hoor graag van jullie.

Mvrgr.

Nossie
 
Volgens mij gemakkelijk te doen door op de Synology te kiezen voor SHR raid. 2 10TB schijven er in en de data kopieren. Als alles dan goed gekopieerd is de 2 4TB schijven aan de Synology toevoegen en SHR raid uitbreiden met die 2 4TB schijven.

Alternatief een raid 1 set maken van de 10TB schijven. Data kopieren en daarna nog een raid 1 set van de 4TB schijven maken.


Vraag is of de Synology de 4TB schijven kan lezen als die eerder gebruikt zijn in een ander merk device
 
Volgens mij gemakkelijk te doen door op de Synology te kiezen voor SHR raid. 2 10TB schijven er in en de data kopieren. Als alles dan goed gekopieerd is de 2 4TB schijven aan de Synology toevoegen en SHR raid uitbreiden met die 2 4TB schijven.

Alternatief een raid 1 set maken van de 10TB schijven. Data kopieren en daarna nog een raid 1 set van de 4TB schijven maken.


Vraag is of de Synology de 4TB schijven kan lezen als die eerder gebruikt zijn in een ander merk device

Volgens Synology kun je alleen uitbreiden door schijven van gelijke grote of grotere capaciteit toe te voegen. Dus dan kan ik niet eerst de 2x 10TB er in plaatsen en nader het volume uitbreiden met 2x 4TB.

Als ik een volledig schone installatie zou doen met alle 4 de schijven zou ik in totaal 18GB beschikbare ruimte hebben.
In het geval van 2x 10TB + 2x 4TB heb ik maar 14TB beschikbaar.

En inderdaad, de Synology zal de schijven uit de Seagate niet herkennen. Althans, de Synology zal de data op de schijven niet herkennen, de schijven zullen door de Synology opnieuw geformateerd moeten worden.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan