• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Uren beschikbaar per werkstroom

Status
Niet open voor verdere reacties.

arvie76

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2016
Berichten
84
Hoi excelkenners,

Ik wil het volgende realiseren.

Heb een overzicht van medewerkers. In het overzicht geef ik ook aan welke werkstroom ze beheersen. Heb het nu zo gemaakt dat ik het aantal uren dat iemand beschikbaar is evenredig worden verdeeld over de werkstromen die iemand kan.

Echter wil ik nu dat ik prioriteit kan gaan geven aan werkstromen o.b.v. het lijstje. Dus dat de beschikbare uren o.b.v het percentage lijstje worden verdeeld.

Voorbeeld gegevens zijn Fictieve namen
 

Bijlagen

  • Voorbeeld uren&prio.xlsx
    9,1 KB · Weergaven: 40
Laatst bewerkt:
Thanks

Thanks Cow18,

Dank voor het uitwerken van je overzicht. En dit is zeker een begin waar ik mee vooruit kan.

Mogelijk zie ik wat over het hoofd, echter mis ik het gedeelte van dat bepaalde werkstromen onder een en de zelfde klasse vallen. Zie ook mijn eerder bijgevoegde voorbeeld.

Want als ik wil prioriteren dan doe ik dat op basis van de klasse. Dus kan het zijn dat de prio dus op meerdere werkstromen ligt.

bv Klasse A zijn de werkstromen A en B samen.
 
Extra uitleg

We hebben dus meerdere werkstromen, maar bepaalde werkstromen vallen onder de zelfde klasse bv werkstroom A en B van onze klasse A

We willen dat we op basis van de klasse de prio stellen.

Dus we willen zeggen dat we de prio 1 leggen op klasse A dan moet bv 40 % van de tijd die een medewerker beschikbaar is toegewezen worden aan de werkstromen die onder klasse A vallen
en we zeggen dat prio 2 word toegewezen aan de klasse B dan moet 25 % van de dan nog beschikbare tijd worden toegewezen aan alle werkstromen die onder klasse B vallen enz.

Hopelijk is het nu wat duidelijker.
 
Thanks !!!

Na het lange weekend wat nu bij mij op de deur staat te kloppen zal ik er nog even verder na kijken, maar het eerste beeld wat ik heb is dit zeker een stap verder in de richting

Nogmaals thanks.
 
Thanx Cow18

Het heeft even wat langer geduurd maar kan met deze oplossing wel uit de voeten.

ga hem nu aanpassen naar onze situatie en hem mogelijk verder uitbouwen.

Nogmaals dank.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan