Inline CSS werkt niet van W3School

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik gebruik NetBeans IDE, en ben er tevreden over. De autocomplete werkt erg goed, maar alsnog raad ik stylesheets aan.

In-line is gewoon lastig te onderhouden.
 
Laatst bewerkt:
ik ben bezig geweest

HTML:
<html>
 
<head>
	<style>
		p.ex1 {
  border: 1px solid black;
  outline-style: solid;
  outline-color: red;
}
.grid-container {
  display: grid;
  grid-template-columns: auto auto auto auto;
  grid-gap: 50px;
  background-color: #2196F3;
  padding: 10px;
}

.grid-container > div {
  background-color: rgba(255, 255, 255, 0.8);
  text-align: center;
  padding: 20px 0;
  font-size: 30px;
}
table, td, th {
  border: 1px solid black;
}

table {
  border-collapse: collapse;
  width: 100%;
}

th {
  text-align: left;
}
</style>
	
<title>(Type a title for your page here)</title>
</head>
 
<body>
<p style="background: blue; color: blue;Font-family:arial; background-color: red;font-weight: bold; text-align:center;">1. Onthoud dat grote liefde en groot succes, grote risico's met zich brengen.</p> 
 <p style="background: blue; color: purple;font-size: 6"> Wanneer je verliest, verlies dan niet tegelijkertijd de les die je ervan hebt geleerd.</caption></p> 
<div class="grid-container"><div class="item1">3 Heb respect voor jezelf, respect voor anderen en neem verantwoordelijkheid voor je daden. </div></div><br>
<tr><th align="right"></th> 4. Onthoud dat niet krijgen wat je wilt soms het beste is wat je kon overkomen.</th></tr>
<p class="ex1">5. Ken de regels tot in extenso, zodat je weet hoe je ze het beste kunt overtreden.</p><br> <br>
6. Laat een kleine onenigheid niet een mooie vriendschap verpesten.<br> </p> 
<p style="color: silver-size: 50px;">7. Wanneer je beseft dat je een fout hebt gemaakt, neem dan onmiddellijk actie om die te herstellen.<br> </p> 
<p style="color: gray; font-size: 60px;">8. Neem elke dag tijd voor jezelf.<br> </p> 
<p style="color: red; font-size: 70px;">9. Sta open voor verandering, maar raak je normen en waarden niet kwijt </p>
<div style="background-color:blue;color:white;padding:2%;">10. Onthoud dat zwijgen soms het beste antwoord is.</div>
<div style="background-color:purple;color;white;padding:5%;">11. Leid een zodanig waardig leven dat wanneer je oud bent en terugkijkt je er opnieuw van kunt genieten.</div><br> 
<b>12. Een liefdesvolle sfeer in je huis legt de basis voor je leven</b><br> 
<u>13. Beperk je in meningsverschillen met geliefden tot het heden : Rakel het verleden nimmer op.</u><br> 
<i>14. Laat mensen delen in je wijsheid. <br> Het is dé manier om onsterfelijk te worden.</i><br> 
<font face="cursive">15. Behandel de aarde goed</font><br> 
<font face="arial"color="blue">16. Gá één keer per jaar ergens heen waar je nog nooit bent geweest.</font><br>
<font face="helvetica">17. Onthoud dat in de beste relatie je meer van elkaar houdt <br>
dan dat je elkaar nódig hebt.<br> 
<font face="fantasy">18. Meet de grootte van je succes af aan wat je ervoor hebt moeten opgeven.</font><br> 
<font size="5" color="green">19. Benader de liefde en het koken met roekeloze uitbundigheid.</font><br>
<font size="20" color="green">20. Ga lief met elkaar om.</font><br>
 
 
 
</body>
 
</html>

Toch vind ik het jammer dat niet alles werkt, en dat ik niet alles inline kan maken....
Nogmaals ik weet dat het erg ingewikkeld is maar ik wil gewoon kennis opdoen....

20 verschillende properties,
20 verschillende values
 
Maar waarom zou je in-line willen gebruiken? Als je kennis met CSS op wilt doen, dan kan je je beter richten op stylesheets en de overerving die de kracht van CSS is.
 
Laatst bewerkt:
Eigenlijk zouden bijna alle basismogelijkheden via in-line moeten werken. Maar ik blijf me afvragen waarom je in-line wilt gebruiken? Je blijft naar mijn idee ook in je vraag hangen terwijl er zat betere mogelijkheden zijn gegeven.

Je zegt ook dat sommige dingen niet werken. Maar laat eens zien wat wel en niet werkt.
 
Laatst bewerkt:
om te beginnen

HTML:
<html>
 
<head>
	<style>
		p.ex1 {
  border: 1px solid black;
  outline-style: solid;
  outline-color: red;
}
.grid-container {
  display: grid;
  grid-template-columns: auto auto auto auto;
  grid-gap: 50px;
  background-color: #2196F3;
  padding: 10px;
}

.grid-container > div {
  background-color: rgba(255, 255, 255, 0.8);
  text-align: center;
  padding: 20px 0;
  font-size: 30px;
}
table, td, th {
  border: 1px solid black;
}

table {
  border-collapse: collapse;
  width: 100%;
}

th {
  text-align: left;
}
</style>
	
<title>(Type a title for your page here)</title>
</head>
 
<body>
<p style="background: blue; color: blue;Font-family:arial; background-color: red;font-weight: bold; text-align:center;">1. Onthoud dat grote liefde en groot succes, grote risico's met zich brengen.</p> 
 <p style="background: blue; color: purple;font-size: 6"> Wanneer je verliest, verlies dan niet tegelijkertijd de les die je ervan hebt geleerd.</caption></p> 
<div class="grid-container"><div class="item1">3 Heb respect voor jezelf, respect voor anderen en neem verantwoordelijkheid voor je daden. </div></div><br>
 <p><span STYLE="margin-left: 70px">4. Onthoud dat niet krijgen wat je wilt soms het beste is wat je kon overkomen.</p>
<p class="ex1">5. Ken de regels tot in extenso, zodat je weet hoe je ze het beste kunt overtreden.</p><br> <br>
<h2 STYLE="background: #000080; color: green; line-height: 50px; font-size: 40px">6. Laat een kleine onenigheid niet een mooie vriendschap verpesten.<br> </h2> 
<p style="margin-left">7. Wanneer je beseft dat je een fout hebt gemaakt, neem dan onmiddellijk actie om die te herstellen.</p>
<p style="display: block"> 8. Neem elke dag tijd voor jezelf.<br> </p> 
<p style="border-bottom-right-radius: 6">9. Sta open voor verandering, maar raak je normen en waarden niet kwijt </p>
<p style="grid-row: auto"></p>10. Onthoud dat zwijgen soms het beste antwoord is.</p>
<div style="background-color:purple;color;white;padding:5%;">11. Leid een zodanig waardig leven dat wanneer je oud bent en terugkijkt je er opnieuw van kunt genieten.</div><br> 
<b>12. Een liefdesvolle sfeer in je huis legt de basis voor je leven</b><br> 
<u>13. Beperk je in meningsverschillen met geliefden tot het heden : Rakel het verleden nimmer op.</u><br> 
<i>14. Laat mensen delen in je wijsheid. <br> Het is dé manier om onsterfelijk te worden.</i><br> 
<font face="cursive">15. Behandel de aarde goed</font><br> 
<font face="arial"color="blue">16. Gá één keer per jaar ergens heen waar je nog nooit bent geweest.</font><br>
<font face="helvetica">17. Onthoud dat in de beste relatie je meer van elkaar houdt <br>
dan dat je elkaar nódig hebt.<br> 
<font face="fantasy">18. Meet de grootte van je succes af aan wat je ervoor hebt moeten opgeven.</font><br> 
<font size="5" color="green">19. Benader de liefde en het koken met roekeloze uitbundigheid.</font><br>
<font size="20" color="green">20. Ga lief met elkaar om.</font><br>
 
 
 
</body>
 
</html>

U ziet de nummers 1 tm 20

Nummer vier werkt niet,
Nummer zeven tm tien werkt niet

Daarna moet ik nog nieuwe css toevoegen ik kan niks meer vinden
 
4. Je sluit je span niet af
7. Waar is je value? 'Margin-left hoeveel????'
8. Waaruit blijkt dat dit niet werkt? Snap je wat 'block' doet?
9. 6 hoeveel? Points, Pixels? Rem? Procent?
10. Waaruit blijkt volgens jou dat het niet werkt? Begrijp de deze propertie wel?
11: Zoals ik eerder al zei klopt je punt-komma niet.

Een tip: Verdiep je eens in de element-inspectie tool van je browser. Dan kan je precies zien of je browser het accepteert.
 
Laatst bewerkt:
hartelijk dank voor uw suggesties

Ik denk dat ik helemaal opnieuw moet beginnen
Wat ik wordt nu, na een hele dag stoeien, helemaal gek van die punten streepjes en komma's

Bedankt voor uw support
maar op die twintig lijnen te vinden dat zal wel niet lukken
 
Als je nu gewoon een GOEDE editor gebruikt, zoals Netbeans IDE, dan hoef je niet meer gek te worden omdat het programma al voorspelt (auto-complete) wat je nodig lijkt te hebben aan properties en values, en het plakt gratis de dubbele punt erbij.
 
Laatst bewerkt:
Als je CSS wilt benutten, dan moet je weten hoe de code werkt.
En hiermee heb je ene mooi overzicht! Ikzelf gebruik Netbeans 8! Maar er zijn ook andere editors zoals Notepad++, Sublime Text,Atom,TextMate,Coda etc.....
 
Bedankt

ik zal er werk van maken ik moet nog meer dat 10 verschillende zucht

Ik zet later wel hoe het gegaan is...
 
Laatst bewerkt:
In de linker kolom bij CSS Tutorial vind je de basis. Veel voorbeelden bij Colors t/m Fonts en bij Display t/m Align kan je toepassen op een <p>
In de CSS Rererence kan je alle eigenschappen terugvinden. Alleen bij background en border staan er al zo'n 40 eigenschappen die te gebruiken zijn :D
Hieronder een onzinnig voorbeeld, alleen om te laten zien dat er meer eigenschappen zijn die je kan gebruiken.
Code:
Dit komt in de head
<style>
p.voorbeeld-1 {
    width: 65%;
    max-width: 900px;
    height: 100px;
    box-sizing: border-box;
    marging-left: 10px;
    padding: 20px;
    background-color: yellow;
    color: blue;
    border-top-width: 4px;
    border-bottom-width: 10px;
    border-color: red;
    border-radius: 30px;
    border-style: dotted;
    cursor: help;
    font-family: verdana, sans-serif;
    font-size: 24px;
    line-height: 1.5;
    font-weight: bold;
    text-decoration: underline;
    text-align: center;
    text-shadow: 2px 2px red;
}
</style>

en dit in de body
<p class="voorbeeld-1">Dit is wat tekst</p>

Suc6. Have fun.

@php4u Ik denk dat NetBeans te veel kan voor een starter. Ook dan is basiskennis nodig (bijv. internal- vs inline style).
In een berichtje begreep ik dat TS liever een drag-n-drop tool zou willen hebben.
 
Laatst bewerkt:
Beste

Hartelijk dank voor jullie reacties...

Het betreft inderdaad een opdracht, maar GEEN HUISWERK
Ik heb een document waarin omschreven staat wat ik moet doen, VIND 20 INLINE CSS EN BEWERK DAT IN JE DOCUMENT.
Ik vind inline css erg verouderd en heb de voorkeur voor 1 extern file.
Toch moet ik deze 20 inline css vinden.... maar ik kom gewoon niet verder
 
Als ik al de lijst met properties pak heb ik er al vele tientallen.
https://www.w3schools.com/cssref/

Zelf kan je vast prima uitzoeken hoe je ze in-line gebruikt.
 
Laatst bewerkt:
Als je bij #35 bijv. box-sizing weglaat dan lijken mij dat er 20 :D
Maak van elke eigenschap een aparte <p style=" "> regel en je bent klaar.
 
appaarte p style

en de values, die zijn er geloof ik niet

En het moeten totaal andere eigenschappen en values zijn niet enkel in p tag
 
Laatst bewerkt:
Ik wil echt niet vervelend zijn, maar die lijst kent linkjes achter de properties, en daar staat de hele werking van beschreven.
Inclusief de values. Neem gewoon de tijd om eens rond te kijken naar de aangedragen oplossingen.

Zoek er nou maar eens twintig in die lijst uit die je makkelijk kan implementeren in je in-line code. Het is echt niet zo lastig om te proberen. Laat maar zien als het gelukt is. Zo moeilijk is het echt niet hoor :).
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan