Inline CSS werkt niet van W3School

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast30

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2019
Berichten
113
https://www.w3schools.com/css/

ik probeer in deze code elke zin met andere css codes te beginnen en verschillende properties maar de meeste werken niet

Wie kan mij helpen

HTML:
<html>

<head>
<title>(Type a title for your page here)</title>
</head>

<body>
<p style="background: blue; color: blue;Font-family:arial; background-color: red;font-weight: bold; text-align:center;">1. Onthoud dat grote liefde en groot succes, grote risico's met zich brengen.<br> </p> 
 <p style="background: blue; color: purple;Font-family:helvetica; background-color: pink;font-weight: underline; text-align:right;"> Wanneer je verliest, verlies dan niet tegelijkertijd de les die je ervan hebt geleerd.</caption> </br> 
<p style="background: black; color: purple;">3. Heb respect voor jezelf, respect voor anderen en neem verantwoordelijkheid voor je daden.<br> </p> 
<ul><li style="marker-offset: 5px">4. Onthoud dat niet krijgen wat je wilt soms het beste is wat je kon overkomen.</ul></li>
<p style="background: blue; color: pink;">5. Ken de regels tot in extenso, zodat je weet hoe je ze het beste kunt overtreden.<br></p> 
<p style="color: blue; font-size: 46px;">6. Laat een kleine onenigheid niet een mooie vriendschap verpesten.<br> </p> 
<p style="color: silver-size: 50px;">7. Wanneer je beseft dat je een fout hebt gemaakt, neem dan onmiddellijk actie om die te herstellen.<br> </p> 
<p style="color: gray; font-size: 60px;">8. Neem elke dag tijd voor jezelf.<br> </p> 
<p style="color: red; font-size: 70px;">9. Sta open voor verandering, maar raak je normen en waarden niet kwijt </p>
<div style="background-color:blue;color:white;padding:2%;">10. Onthoud dat zwijgen soms het beste antwoord is.</div>
<div style="background-color:purple;color;white;padding:5%;">11. Leid een zodanig waardig leven dat wanneer je oud bent en terugkijkt je er opnieuw van kunt genieten.</div><br> 
<b>12. Een liefdesvolle sfeer in je huis legt de basis voor je leven</b><br> 
<u>13. Beperk je in meningsverschillen met geliefden tot het heden : Rakel het verleden nimmer op.</u><br> 
<i>14. Laat mensen delen in je wijsheid. <br> Het is dé manier om onsterfelijk te worden.</i><br> 
<font face="cursive">15. Behandel de aarde goed</font><br> 
<font face="arial"color="blue">16. Gá één keer per jaar ergens heen waar je nog nooit bent geweest.</font><br>
<font face="helvetica">17. Onthoud dat in de beste relatie je meer van elkaar houdt <br>
dan dat je elkaar nódig hebt.<br> 
<font face="fantasy">18. Meet de grootte van je succes af aan wat je ervoor hebt moeten opgeven.</font><br> 
<font size="5" color="green">19. Benader de liefde en het koken met roekeloze uitbundigheid.</font><br>
<font size="20" color="green">20. Ga lief met elkaar om.</font><br>



</body>

</html>
 
Laatst bewerkt:
Let eens op gebruik van : en ;

Je haalt ze enkele keren door elkaar.
Welke editor gebruik je? Want die moet hier wel op aanslaan, lijkt mij.
 
Laatst bewerkt:
Nog een paar tips

font-weight: underline; werkt niet. Probeer eens text-decoration: underline;

De marker-offset is geen officiele css. Het wordt door browsers niet ondersteund.

De html van een lijst
Code:
<ul>
<li>Een tekst</li>
<li>Andere tekst</li>
</ul>

In html5 mag <font> niet worden gebruikt. Gebruik hiervoor in de plaats css.
In w3schools staaat bij elke tag of deze is toegestaan in html5.

Suc6 met het verkennen van html en css!
 
Arachnophilia

Iedereen hartelijk dank voor de reacties

Ik maak gebruik van het programma Arachnophilia,
Weet iemand een pagina waar ik alle css tags eenvoudig kan over kopieren?
Het gaat mij ook om properties, 20 verschillende...

Voor elke zin totaal andere eigenschappen dus
HTML:
<html>

<head>
<title>(Type a title for your page here)</title>
</head>

<body>
<p style="background: blue; color: red;">1. Onthoud dat grote liefde en groot succes, grote risico's met zich brengen.<br> </p> 
<p style="background: blue; color: yellow;">2. Wanneer je verliest, verlies dan niet tegelijkertijd de les die je ervan hebt geleerd.<br> </p> 
<p style="background: black; color: purple;">3. Heb respect voor jezelf, respect voor anderen en neem verantwoordelijkheid voor je daden.<br> </p> 
<p style="background: pink; color: blue;">4. Onthoud dat niet krijgen wat je wilt soms het beste is wat je kon overkomen.<br> </p> 
<p style="background: blue; color: pink;">5. Ken de regels tot in extenso, zodat je weet hoe je ze het beste kunt overtreden.<br></p> 
<p style="color: blue; font-size: 46px;">6. Laat een kleine onenigheid niet een mooie vriendschap verpesten.<br> </p> 
<p style="color: silver-size: 50px;">7. Wanneer je beseft dat je een fout hebt gemaakt, neem dan onmiddellijk actie om die te herstellen.<br> </p> 
<p style="color: gray; font-size: 60px;">8. Neem elke dag tijd voor jezelf.<br> </p> 
<p style="color: red; font-size: 70px;">9. Sta open voor verandering, maar raak je normen en waarden niet kwijt </p>
<div style="background-color:blue;color:white;padding:2%;">10. Onthoud dat zwijgen soms het beste antwoord is.</div>
<div style="background-color:purple;color;white;padding:5%;">11. Leid een zodanig waardig leven dat wanneer je oud bent en terugkijkt je er opnieuw van kunt genieten.</div><br> 
<b>12. Een liefdesvolle sfeer in je huis legt de basis voor je leven</b><br> 
<u>13. Beperk je in meningsverschillen met geliefden tot het heden : Rakel het verleden nimmer op.</u><br> 
<i>14. Laat mensen delen in je wijsheid. <br> Het is dé manier om onsterfelijk te worden.</i><br> 
<font face="cursive">15. Behandel de aarde goed</font><br> 
<font face="arial"color="blue">16. Gá één keer per jaar ergens heen waar je nog nooit bent geweest.</font><br>
<font face="helvetica">17. Onthoud dat in de beste relatie je meer van elkaar houdt <br>
dan dat je elkaar nódig hebt.<br> 
<font face="fantasy">18. Meet de grootte van je succes af aan wat je ervoor hebt moeten opgeven.</font><br> 
<font size="5" color="green">19. Benader de liefde en het koken met roekeloze uitbundigheid.</font><br>
<font size="20" color="green">20. Ga lief met elkaar om.</font><br>



</body>

</html>
 
Dreamweaver

Het is dat ik geen kennis heb van dreamweaver...
Heeft dreamweaver een bibliotheek waar je css kan kiezen?

Ik wil heel graag zien wat er mogelijk is
 
Er zijn echt meer dan honderd properties voor CSS. Sommige werken maar in een paar browsers, sommige zijn weer wat minder relevant voor je site.

Maar op w3schools kan je bij de CSS afdeling alle belangrijke dingen leren over CSS, en de meest gebruikte properties.

Op caniuse.com kan je weer zien welke javascript en css functies in welke browser werken.
 
Laatst bewerkt:
Beste PHP

Hartelijk dank voor uw reactie

Helaas kom ik niet verder
ik zoek INLINE CSS en meeste wat hier staat moet in de <HEAD> aangeroepen worden

Ik denk dat ik maar wat probeer met een andere editor die css makkelijk kan toevoegen

bedankt
 
Met welke reden zoek je expliciet in-line CSS?

CSS is CSS, ongeacht je het in losse .css- stylesheets, binnen <style> tags in je head-sectie of in-line gebruikt.

Ikzelf gebruik NetBeans IDE wat een code-editor is.
 
Beste PHP

De reden waarom ik voor inline kies is het overzicht.
ik hoef niet veel te scrollen.

Ten tweede wil ik gewoon met inline werken maar ik vind dat css en de properties erg verwarrend.

Ik kan geen pagina vinden met een duidelijk voorbeeld nogmaals inline
 
In-line is leuk voor een hele kleine pagina, of om iets te testen. Als je een echte pagina wilt maken kan je beter een CSS stylesheet opbouwen. Dan kan je echt gebruik maken van overervende mogelijkheden, waar CSS goed in is.

In-line in dit geval is een ware pain-in-the-ass! ;)
 
Laatst bewerkt:
Beste PHP

Het gaat enkel om de hierboven genoemde 20 regels, die wil ik enkel andere properties toekennen...
ik heb op de website van W3School een hele hoop css geprobeerd te kopieren INLINE maar die werken allemaal niet...

ik wil aleen elke regel een andere css propertie toekennen
 
Zet eerst maar eens op een rijtje per regel wat wel en niet werkt. ;)

Dan kunnen we het beoordelen.
 
Laatst bewerkt:
Beste

Alles tussen {} kan je niet aanroepen met inline

Ik ga zo wel met een andere programma aan het CSS werken
Misschien is er een hulpmiddel op internet die de code voor je maakt
 
Verdiep je eerst eens in CSS vanaf les 1. Ik heb sterk het idee dat je als een ongeleid projectiel wat staat te proberen.

Accolades ( dus { en } ) horen sowieso niet in in-line, omdat je hier geen klassen kunt gebruiken. Je richt je al op een specifiek element.
 
Laatst bewerkt:
Dat heeft u mis

maar er zijn maar een beperkt aantal properties voor de <p> tag
zo ook voor <ul><li>
ik zoek een eenvoudig overzicht waar ik css tags kan kopieren

zonder voor elke <div><p> of noem maar op een andere pagina moet zoeken
 
Dank u maar helaas geen inline

ik zal zo alles bestuderen
Zucht.....
Zie mijn bericht van 10:51 uur in dit topic.

Anyway, ik hoop dat je het vindt :)
Succes!
Als je verder nog vragen hebt, horen we het wel.
 
Laatst bewerkt:
Ik maak gebruik van het programma Arachnophilia
Probeer eens een andere editor want Arachnophilia helpt je niet met html5.
Voor een starter is RJ TextEd www.rj-texted.se mogelijk handiger.

ik zoek inline CSS en meeste wat hier staat moet in de <head> aangeroepen
Bij alle plekken waar je styling kan plaatsen gebruik je een css naslagwerk, bijvoorbeeld van w3schools. Bij inline styling gebruik je geen accolades omdat het begin en eind met een " wordt aangegeven in style="...."

Ik kan geen pagina vinden met een duidelijk voorbeeld inline
Klopt, sinds lange tijd zijn html én css én javascript gescheiden voor een beter overzicht, tenzij er goede reden is om dit niet te doen. Stel dat je op 15 plekken een groene tekst hebt en dit in blauw wilt veranderen. Bij een inline style moet je alle teksten controleren waar dit kan staan en hopen dat je niet ergens eentje vergeet. Bij een 'centrale plek' voor css hoeft dit niet. In het volgende voorbeeld wordt green veranderd in blue en dan wordt het op de hele pagina, of zelfs op alle pagina's op de gehele website in één keer aangepast. De namen (hier: tekstgroen) mag je zelf verzinnen.
Code:
In de head:
<style>
.tekstkleur { color: green; }
</style>

In de body:
<h1 class="tekstkleur">Hallo</h1>
<p>Dit is een <u class="tekstkleur">gekleurde</u> tekst</p>

er zijn maar een beperkt aantal properties voor de <p> tag
Van de ca. 225 (officiele) css eigenschappen is al gauw zo'n 75% te gebruiken bij de <p> paragraaf.

ik zoek een eenvoudig overzicht
Zoiets als een tabel met bovenaan alle html tags en links alle css eigenschappen.
Een dergelijke tabel is erg groot. Zelf heb ik nog nooit zo'n tabel gezien.
 
Beste

Hartelijk dank voor alle reacties...Ik ben vandaag weer aan het stoeien geweest met css maar erg veel van die 75% properties voor de <p> tag kom ik niet tegen
Properties, values elke zin wil ik anders hebben maar mij lukt het nog niet voor de helft
u moe wordt als ik er telkens over begin, als er een tool ik op internet die mijn kan helpen met css dan kan ik het misschien beter begrijpen...

Ik zal een andere editor gebruiken want misschien ligt het daar aan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan