• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Shapes image een afbeelding toekennen

Status
Niet open voor verdere reacties.

sanders1969

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2018
Berichten
243
Wie heeft er eerder in Excel met shapes gewerkt om via vba een afbeelding toe te wijzen?
Ik heb een tijdje zitten Googlen maar heb nog steeds de juiste syntaxis niet kunnen vinden.

Code:
Worksheets("Blad1").Shapes(1).Fill.UserPicture = "C:\afbeelding.bmp"

Ik kon zelf de shape object wat een afbeelding object is niet via eigenschappen wijzigen maar ben er achter gekomen dat het Shapes(1) betrof.
In MS Access kan je de picture gebruiken maar deze liep ook vast.
 
Hoi

Nee wijzigen van images in objecten bijv knoppen binnen een formulier is mij bekend.
Het betreft een shape object in je worksheet dus niet de formulier want die is inderdaad vrij eenvoudig via vba te bedienen.
Iig bedankt voor het meedenken!
 
Gewoon de = weghalen
Code:
Worksheets("Blad1").Shapes(1).Fill.UserPicture "C:\afbeelding.bmp"
Getest met excel2007
 
Laatst bewerkt:
Te vroeg gejuicht wanneer ik onderstaande code doorvoer loopt het idd niet vast echter de afbeelding welke is ingeladen blijft getoond worden en wordt dus niet vervangen met "afbeelding.bmp".
Moet ik nog een ander eigenschap invullen dat zegmaar wijzigen toelaat?
Code:
Worksheets("Blad1").Shapes(1).Fill.UserPicture "C:\afbeelding.bmp"
 
Zet er
Code:
Worksheets("Blad1").Shapes(1).Fill.Solid
voor om te wissen.
Getest met excel2007
 
Laatst bewerkt:
Gedaan maar blijft de "oude" afbeelding tonen.
Ik heb zelfs het bij het begin en bij het einde herhaalt maar blijft de eerder ingeladen afbeelding tonen welke ik via een dialogbox had gekozen.

Worksheets("Blad1").Shapes(1).Fill.UserPicture "C:\afbeelding.bmp"
Worksheets("Blad1").Shapes(1).Fill.Solid
Worksheets("Blad1").Shapes(1).Fill.UserPicture "C:\afbeelding.bmp"
 
Werkt hier prima, zelfs zonder "Solid"
 
Misschien helpt dit

Code:
Private Sub Worksheet_Activate()
    Worksheets("Blad1").Shapes(1).Fill.UserPicture "C:\afbeelding.bmp"
End Sub
 
Thanks maar verwacht dat het een instelling binnen het shape object die dit tegenwerkt. Kan ook de eigenschappen venster niet open van een shape.
Ik heb nu drie shapes aangemaakt waar ik de afbeeldingen heb ingeladen en ipv afbeelding inladen, zet ik betreffende shape op visible.
Nogmaals bedankt voor het meedenken.
 
Gedaan maar blijft de "oude" afbeelding tonen.
Ik heb zelfs het bij het begin en bij het einde herhaalt maar blijft de eerder ingeladen afbeelding tonen welke ik via een dialogbox had gekozen.

Worksheets("Blad1").Shapes(1).Fill.UserPicture "C:\afbeelding.bmp"
Worksheets("Blad1").Shapes(1).Fill.Solid
Worksheets("Blad1").Shapes(1).Fill.UserPicture "C:\afbeelding.bmp"

Werkt het niet omdat je 2 keer achter elkaar dezelfde afbeelding laadt?
 
2 keer achter elkaar dezelfde afbeelding laadt?

Die gedachte had ik gisteravond ook al, maar de afbeelding wordt ingeladen via een dialogbox en dacht dat je vast geen twee keer dezelfde kiest.
Statische typfout denk ik.

Misschien een bestand plaatsen waarin het zich voordoet, kunnen we zien met welke shape.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan