• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verjaardagskalender voor nieuwsbrief

Status
Niet open voor verdere reacties.

SuperSimon67

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 mei 2019
Berichten
4
Hallo allen,

Ik ben sinds kort hoofdredacteur (wow, dat klinkt duur) van de nieuwsbrief van onze vereniging.
Daarvoor heb ik een aantal bestanden gekregen waaronder een verjaardagskalender.
Het is de bedoeling dat ik in elke nieuwsbrief (die eens per 2 weken uitkomt) de verjaardagen staan van de leden die in de eerstvolgende 3 weken jarig zijn.
Om te voorkomen dat ik menselijke fouten maak wil ik dit een beetje gaan automatiseren.
Wat ik wil is eigenlijk heel eenvoudig, maar ik kom er niet uit met Excel:
- de verjaardagen van voor de eerstvolgende uitgavedatum (elke zaterdag, oneven weken) een grijstintje geven (dus als de uitgavedatum 25 mei is, dan alle data van 24 mei en daarvoor grijs kleuren)
- de verjaardagen van 3 weken na de eerstvolgende uitgavedatum ook een grijstintje geven (16 juni en verder dus grijs kleuren)
zodat ik in een oogopslag kan zien wie benoemd moeten worden in de nieuwsbrief.
Ik zit nu een beetje te strugglen met voorwaardelijke opmaak, maar ben niet echt thuis in de formules van Excel.
Kan iemand me ff een handje helpen?
Heb al gegoogled, maar kwam alleen VBA dingen tegen waar ik liever niet mee werk.

Hartelijk dank,

SuperSimon67
 
Je bedoelt dat over voorbeeldbestand?
Well, hierbij :thumb:
 

Bijlagen

  • Voorbeeldbestand.xlsx
    9,3 KB · Weergaven: 52
Code:
=DATUMVERSCHIL(B7;VANDAAG();"jd")<365-21
Als je een Engelse versie van excel hebt wordt de formule
Code:
=DATEDIF(B7;TODAY();"yd")<365-21
 
zo?
 

Bijlagen

  • VO 3weken.xlsx
    10,4 KB · Weergaven: 35
Hier nog een mogelijkheid
 

Bijlagen

  • Voorbeeldbestand_2.xlsx
    11,9 KB · Weergaven: 36
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan