• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vergrendelen cellen om invoer te weigeren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat begrijp ik best maar dat kan je ook even melden in plaats van het verzoek gewoon te negeren.
Komt toch anders over.
Overigens zal het in dat document ook gewoon werken, maar kennelijk wordt het ergens overruled.
Daar zal je dan naar moeten zoeken.
 
Of zet deze code in Thisworkbook van je bestand

Code:
Private Sub Workbook_Open()
	Dim wSheetName As Worksheet
	For Each wSheetName In Worksheets
		wSheetName.Protect Password:="[COLOR="#FF0000"]Jouw wachtwoord[/COLOR]", UserInterFaceOnly:=True, AllowFiltering:=True
		Next wSheetname
End Sub
 
gezien de code in een blanco sheet wel werkt ligt het dus niet aan deze code

dan kunnen er een aantal oorzaken zijn.
1. De cellen staan op vrij/ niet beveiligd / unlocked.
2. in andere event code wordt (worksheet_selectionchange, worksheet_change, workbook_sheetchange) wordt de beveiliging uit gezet zodra je probeert te muteren.
dat zou dan kunnen door een onjuist gesteld toepassingsbereik voor dat event.
 
Heren (is een aanname ;-)

Ik moet nu weg maar het liefst loop ik de adviezen na die jullie hebben opgestuurd.
Ik ga er vanuit dat ik deze vanavond uiterlijk morgen kan testen.
Ik laat jullie uiteraard weten en erg fijn dat er zo meegedacht wordt!
@Edmoor, nogmaals sorry maar dacht dat ik dit niet hoefde aan te geven puur omdat ik dacht dat iedereen wel bedrijfsgegevens van opdrachtgevers afschermen en dat je als voorbeeld een kale bestand mag opgeven. Weer wat geleerd en zal voortaan wat duidelijker zijn
 
Beste roeljongman

Ik had inderdaad in sub "Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)" code staan die deze vergrendeling tegenwerkte.
Vanochtend had ik eindelijk tijd om hiernaar te kijken en heb gelijk jouw advies gevolgd.
Nogmaals ik wil iedereen bedanken voor de oplossingen en onderstaande code is de juiste in combinatie dat er geen code zit in "Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)" die dit tegenspreekt.
Code:
Sheets("Blad1").Protect Password:="wachtwoord", UserInterFaceOnly:=True, AllowFiltering:=True

Fijn weekend allen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan