Tijdzone problemen bij foto's

Status
Niet open voor verdere reacties.

ldries46

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2006
Berichten
446
Ik heb op mijn foto toestel kort geleden de tijdzone te laat ingesteld. Het gevolg is dat er ca. 30 foto's een verkeerde tijds aanduiding hebben. Om de foto's van verschillende bronnen toch in tijdsvolgorde te kunnen presenteren moet dit gecorrigeerd worden. Ik gebruik windows 10 als operating system en Photoshop CS6 als foto editor.
In windows leveren de eigenschappen/details van een foto "Genomen op : " datum tijd. Daarvan kan ik alleen vinden hoe de datum aangepast kan worden, maar voor de tijd kan ik het niet vinden.
Uit eindelijk ben ik erin geslaagd om die tijd via de Exif manager aan te passen. De files staan nu in de verkenner in de door mij gewenste volgorde. Ook in eigenschappen details staat de juiste tijd.
Het probleem dat ik heb is dat om een allerlei redenen een aantal aanpassingen aan de namen van de files wil doen die ik alleen de file Bulk Changer of de File Rename Uitility kan doen zoals de filenaam structure van de verschillen de foto bronnen gelijk maken ende file namen leesbaar kan maken. Daarbij wil ik eveneens een tijd gerelateerde nummering van alle foto's hebben. Een dergelijke naam wordt dan bv
"0425 New York Broadway.jpg" ipv DSC0234 of "26-09-2019 032907.jpg". Beide programma's geven de tijd dat de opname gemaakt is aan als Modified time en zetten daar na de door mij uitgevoerd aanpassing van die tijd een tijd aan die ik net thuis kan brengen

Mijn vraag is nu Hoe kan ik dit op de juiste manier doen zodat ik op een eenvoudige manier de aanpassing door kan voeren en dat de genoemde programma's daar ook me kunnen omgaan.

PS ik heb de niet aangepaste files nog steeds
 
Ik snap niet wat je wilt bereiken; foto’s in batch hernoemen kan met meerdere (gratis) programma’s dus dat lijkt mij niet zou moeilijk. Ik snap dus niet hoe je de namen wilt opbouwen.
 
Ik wil de tijd dat de opname gemaakt is veranderen
Dat lukt me per stuk als ik in de verkenner kijk, maar als ik daarna in één van genoemde programma's kijk zie ik die wijzigingen niet terug.
Ik krijg de indruk dat ik niet de juiste datum heb gewijzigd en vraag me af hoe ik degene kan vinden die ik wel moet hebben.
De uitleg over de namen heb ik alleen maar gegeven om te voorkomen dat mensen met voorstellen komen waarvan ik van te voren weet dat ze niet werken
 
Irfan view kan dit volgens mij.
 
Ik werk altijd met FastStone Image Viewer, vind ik een perfect (en gratis) programma. En die kan dit in batch; zowel de Bestandsdatum en de EXIF datum.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan