Distributielijst in Outlook 2013

Status
Niet open voor verdere reacties.

Twiki

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 mei 2019
Berichten
2
Beste outlookgebruikers,

Ik heb de volgende vraag over een distributielijst die ik recent heb opgesteld in Outlook 2013 voor het verzenden van een groepsmail aan alle leden van die distributielijst.
Recent heb ik het opstellen van een dienstrooster (per kwartaal) voor een organisatie waar ik bij betrokken ben, overgenomen van iemand anders.
Om het dienstrooster op te stellen, zend ik per keer 2 x een groepsmail naar de personen die in die distributielijst staan (het zijn er in totaal 8). Eerst om hun verhinderdata op te vragen en daarna het nieuwe, door mij opgestelde dienstrooster. Dit dienstrooster maak in in Excel 2013 en gaat dan vervolgens als bijlage bij de tweede mail aan de distributielijst.

Het vervelende is, dat er al twee keer is voorgekomen dat één persoon uit die distributielijst mijn e-mail niet ontvangt. Als ik aan die persoon een aparte mail stuur ontvangt zij die wel, maar niet de mail aan de distributielijst waar zij dus een van de 8 leden is. De persoon waar het om gaat, beschikt over een IPad en een laptop, beide van Apple. Zelf werk ik met een computer met Windows en het Officepakket 2013.

Ik heb ook nog contact gezocht met de persoon van wie ik dit opstellen van het dienstrooster heb overgenomen en zij heeft nooit een melding gekregen dat die ene persoon uit die distributielijst (van in totaal dus 8 personen) haar mails niet ontving. Het enige verschil was, dat zij werkte met het Officepakket 2010 en ik met het Officepakket 2013.

Ik kan hier totaal geen verklaring voor bedenken en een oplossing hiervoor weet ik ook niet. Een distributielijst bespaart tijd, omdat ik dan niet 8 e-mails met dezelfde tekst hoef te versturen, maar één e-mail aan de distributielijst waaraan 8 verschillende e-mailadressen gekoppeld zijn, maar het vreet tijd als er telkens één persoon uit die distributielijst meldt, dat zij die mail niet heeft ontvangen.

Wie weet hiervoor een oplossing en wat zou de oorzaak kunnen zijn dat die ene persoon uit de distributielijst mijn e-mail niet ontvangt?

Ik hoor het graag en bij voorbaat dank!

Twiki
 
Als eens in de spambox, junkmail van die gebruiker laten kijken. Technisch gezien is het verzenden van e-mail naar een distributielijst hetzelfde als het verzenden naar meerdere e-mailadressen. Als het via een rechtstreekste e-mail wel werkt voor die gebruiker, dan ligt de oorzaak van het probleem voor 99,9999999% bij de ontvanger.
 
Bedankt voor het antwoord.

Het blijkt dat mijn mail aan de distributielijst niet in de 'spam' mailbox van die ene persoon die de mail aan de distributielijst niet ontving, is terechtgekomen. Daarom begrijp ik het ook niet.

Ik vermoedde al dat het probleem niet bij mij lag, maar bij de ontvanger.

Nogmaals bedankt!

Groet,

Twiki
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan