Vergaderverzoeken voor een bepaalde dag weigeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.

vanessa4040

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2010
Berichten
7
Beste allemaal,

Ik ben aan het proberen om een VBA code te maken waarmee vergaderverzoeken voor een bepaalde dag worden geweigerd. Helaas kan ik nergens vinden hoe ik kan verwijzen naar de dag van een vergadering in plaats van de datum of tijd. Kan iemand me hiermee helpen? Ik heb een code toegevoegd die ik op internet heb gevonden. Deze code is bedoeld om vergaderverzoeken te weigeren die tijdens de lunchtijd worden gepland. Mijn vraag gaat over het stukje 'Dateportion en Timeportion' wil ik een dag invullen. Zoals de code nu is (ik heb zelf 'Friday' ingevuld) werkt deze niet.
 

Bijlagen

  • vergaderverzoeken weigeren.txt
    1 KB · Weergaven: 36
Laatst bewerkt:
Mijn
glazen bol.jpg
is jammer genoeg gebroken.
Post een gelijkend voorbeeld bestand met wat je hebt en wat je wilt bereiken.
 
Daarnaast heb je bij zo'n verzoek altijd een datum/tijd.
Dan heb je dus de dag ook.
 
Het gaat niet om het weigeren van een vergaderverzoek op een bepaalde datum of tijd maar op een bepaalde vaste dag van de week. Naast de datum en tijd wordt ook de dag van de vergadering vermeld in het vergaderverzoek maar ik krijg het niet voor elkaar om deze informatie in de code te verwerken.
 
De datum en tijd voor de vergadering staat toch in het verzoek?
Daar kan je gewoon de dagnaam uit halen.

Anders, zie #2.
 
Dankjewel, dit is wat ik zocht! Nu even onderweg, ga het zo testen en laat je weten of het werkt.
 
De code geeft een foutmelding:
Fout 13 tijdens uitvoering
Typen komen niet met elkaar overeen


Enig idee wat er fout gaat?
 

Bijlagen

  • Foutmelding VBA.png
    Foutmelding VBA.png
    6,8 KB · Weergaven: 58
Als je letterlijk de code uit #6 hebt overgenomen klopt daar het e.e.a. niet van maar is wel dicht in de buurt.
Probeer deze eens:
Code:
Private Sub Application_NewMailEx(ByVal EntryIDCollection As String)
    Dim rrEID As Variant, varEID As Variant, olkItm As Object, olkAppointment As Outlook.AppointmentItem, Dagnaam As String
    
    For Each varEID In Split(EntryIDCollection, ",")
        Set olkItm = Session.GetItemFromID(varEID)
        If olkItm.Class = olMeetingRequest Then
            Set olkAppointment = olkItm.GetAssociatedAppointment(False)
            Dagnaam = Format(olkAppointment.Start, "dddd")
            MsgBox Dagnaam 'Deze regel kan weg
            If Dagnaam = "zondag" Then
                olkAppointment.Respond olMeetingDeclined
            End If
        End If
    Next
End Sub
 
Laatst bewerkt:
Op die manier toch knap gedaan :D
 
Om het iets internationaler te houden zou ik toetsen op de weekdag.

Code:
If weekday(olkAppointment.Start,2) = 7 then olkAppointment.Respond olMeetingDeclined
 
Beste allemaal,

Dankjewel voor het meedenken en de hulp. Ik ben bezig met de code, helaas ben ik nog niet veel verder gekomen. Als ik de code in een regel gebruik is deze zichtbaar maar er gebeurt niets met de vergaderverzoeken die voor vrijdag binnenkomen. In Visual basics kan ik de code niet uitvoeren omdat deze niet zichtbaar is in het F5 scherm. Iemand nog tips? Alvast bedankt!
 
Die code kan gewoon in Debug mode worden uitgevoerd.
Zet een breakpoint en stuur jezelf een vergaderverzoek.
De code stopt dan op het breakpoint en kan je er met F8 door lopen.
 
Beste allemaal,

Nog steeds de code niet aan de praat. @Edmoor, jouw code geeft geen foutmeldingen maar als er een vergaderverzoek binnenkomt dat aan de "eis" voldoet, gebeurt er niets. Dit vergaderverzoek blijft in de inbox staan en er wordt geen weigering verstuurd. Enig idee wat er mis gaat?
 
Als het weekend al op vrijdag begint:

Code:
Sub M_snb()
   With CreateObject("Outlook.Application").GetNamespace("MAPI").GetDefaultFolder(6)
    For Each it In .Items
       If it.class = 53 Then
         If Weekday(it.GetAssociatedAppointment(True).Start, 2) = 5 Then it.GetAssociatedAppointment(True).Respond 4
       End If
     Next
   End With
End Sub
 
Dank voor jullie reacties. Ik heb de code nog niet werkend maar ben bezig om meer kennis over VBA te krijgen om dit vraagstuk op te lossen. Ik laat binnenkort weer van me horen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan