Foto's van Nokia 1680 Classic halen

Status
Niet open voor verdere reacties.

LWM

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
Berichten
948
Hoe haal ik foto's van mijn oude Nokia 1680 Classic (die waar je wel foto's mee kunt maken, maar ze er niet meer af kunt halen) Ik heb deze vraag jaren terug al eens gesteld zonder succes. Nu wil ik nog een poging doen. Ik zit echter met het volgende: Als de accu vol is, schakelt het mobieltje toch na een minuut uit omdat de accu snel leeg is. Als ik hem aan de usb-poort hang, heb ik niet de indruk dat hij dan laadstroom krijgt via de usb of werkt dat bij oude mobieltjes niet? Ik kan ik hem nl niet tegelijk op de laptop en de lader aansluiten want beide pluggen zitten op deze Nokia vlak naast elkaar.
 
Accu lenen die past?
En hoeveel kost een kloon accu? Heb je dat er anders voor over om te kopen?
 
Inderdaad een optie. Maar de vraag: laadt hij op via de usb van mijn laptop?
 
Na een paar nachtjes aan de lader is de accu weer redelijk, dus hij hoeft niet permanent aan de lader zodat de mini-usb poort vrij is.

Dan waar het om gaat: er staan 80 foto's op die ik via een kabeltje op mijn pc wil zetten, maar dat werkt dus niet met dit type Nokia (hebben veel bezitters zich in het verleden op internet heel kwaad over gemaakt. Op de officiële Nokia site van India kon je hiervoor een progje downloaden, maar zodra je het -verplichte- europese serienummer invulde, werd je geweigerd met de opmerking dat downloaden van het progje op dit toestel niet is toegestaan!).
Heb destijds via internet (China) een oplossing aangeschaft en dat was een dvd-tje met een speciale dedicated kabel voor dit toestel. Dat werkte niet. Die kabel maakte nl geen verbinding, want in de overmaatse usb-plug zit een speciale chip. Oplossing op internet gevonden: Profilic USB-to-Serial Fix. Geïnstalleerd en toen was er verbinding. Het dvd-tje ook geïnstalleerd en toen kon ik mijn foto's zien. Kon er twee downloaden en toen stopte het feest. Op een andere pc de procedure herhaald, maar ook einde oefening na twee downloads. Blijkt een try-out van een dure app en ik waag me daar niet meer aan. Ik zoek dus een progje dat wel werkt om mijn foto's er af te krijgen.
Aanvulling: de Nokia pc-suite (om bv de foto's te downloaden) werkt op iedere Nokia, maar niet op dit type. Weird!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan