Laatst gebruikte map

Status
Niet open voor verdere reacties.

pieter53

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2007
Berichten
297
Ik hoop dat ik het verschijnsel duidelijk genoeg uitleg.......

Veel programma's gaan bijv. als je een bestand wilt openen of opslaan naar de laatst gebruikte map.
Na elke sessie kan dit dus een andere map zijn.

Ik heb echter (minstens) twee programma's, Geo Setter en Rename Master, waarbij de locatie niet meer ververst wordt.
Heeft iemand een idee hoe dat komt?
 
Hebben die twee programma's dan onder > Instellingen > Voorkeuren geen eigen vaste opslaglocatie die jij ingesteld hebt?
 
Zo als gezegd: het gaat om de laatst gebruikte map,
dus niet om een standaard locatie die je met 'voorkeuren' instelt.
Het is dus iets dat elke keer als je het programma afsluit ververst zou moeten worden.
 
We zullen zien of dat BLIJVEND werkt. (Natuurlijk werkt het wel de eerste twee keer.)
Voor GeoSetter is echter geen update beschikbaar, dus zit ik
a. nog steeds met een probleem
b. nog steeds zonder antwoord op de vraag: Heeft iemand een idee hoe dat komt?
 
Ik hebde security settings aardig op max staan met wat je allemaal uit kunt zetten. En daardoor heb ik mogelijk ook zo een probleem.
Het zou kunnen dat het van de update is maar sluit mijn optie niet uit.
Dus ik moet nog een keer er tijd voor nemen het uit te zoeken. Het is vooral alleen vervelend maar niet onoverkomelijk..... dus hier geen haast er mee.
Uitgerekend treedt het net op nadat ik van image programma gewisseld ben, maar ik wilde mijn image kaler maken dan eerst, dus ik ga geen oudere image terug zetten (en dan is het nog lastig om te vinden welke zetting het was...).
 
Laatst bewerkt:
GeoSetter zou de laatst gebruikte map in config.ini wegschrijven, zo lijkt het.
Het bestand wordt bij afsluiten wel opnieuw geschreven (andere date/time), maar de data werd niet gewijzigd.
Men kan bij instellingen wel een standaard map voor het openen instellen.
Alleen als men dat veld leeg laat, dan gebruikt Geosetter het laatst gebruikte bestand (tot nu toe).
Zonder tegenbericht lijkt het probleem met Geo-setter dus opgelost.
Morgen maar eens kijken of er iets soortgelijks met rename master aan de hand is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan