• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

turflijst maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eastw00d

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2013
Berichten
118
hoi,
ik wil een zgn turflijst maken, waarin in 1 kolom A een nummer van een speler kan invullen. in kolom 2 komt zijn team. de volgende rij wordt ook weer afzonderlijk ingevuld. De nummers van de spelers zijn niet vooraf gedefinieerd, dus worden los ingevuld.
Op het eind wil ik het aantal keer dat er per ingevulde speler wordt uitgerekend hoevaak hij op de lijst voorkomt.
Ik dacht het via aantal.als in te gaan steken, maar dit werkt alleen met vooraf gedefineerde namen.
kan iemand me op weg helpen?
 

Bijlagen

  • turflijst.xlsx
    8,5 KB · Weergaven: 139
Het meest simpele is je gegevens omzetten in een Excel-tabel en hieraan een draaitabel te koppelen.
 

Bijlagen

  • turflijst (AC).xlsx
    12,7 KB · Weergaven: 97
Die optie had ik al geprobeerd, maar er komen meer rugnummers per team bij, en ik wil turven op de rugnummers van de verschillende teams. Dus bijv nr 6 kan in meerdere teams voorkomen
 
Een voorbeeld is pas compleet als het representatief is, en als je handmatig ook nog even aangeeft wat je als uitkomst verwacht.

Graag toelichting dus.
 
Draaitabel kun je ook iets aanpassen.
 

Bijlagen

  • turflijst (2).xlsx
    14,2 KB · Weergaven: 65
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan