Doorzichtig / onleesbaar lettertype op sommige sites

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcolk

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2015
Berichten
8
Wie kan mij helpen met onderstaand probleem?

Op sommige sites (bijv. nieuwssites als NOS/OmroepGelderland) krijg ik een erg gek lettertype, doorzichtig en moeilijk te lezen.
Knipsel1.JPG

Ook via Internet Explorer krijg ik dezelfde, vage lettertypes. Ik gebruik Windows 10, heb ook al geprobeerd om de laatste geïnstalleerde lettertypes te verwijderen, maar helaas zonder resultaat.
 
Bedankt voor de snelle reactie, ik kan in dit bericht helaas geen oplossing vinden...
De letterypes Arial/Helvetica/Calibri enz werken allen gewoon goed in Word (ontbreken niet en zijn niet verminkt)
 
Gaat dit helpen?

Lettertype aanpassen in IE

Ga rechtsboven naar tandwiel
Kies Internetopties en ga naar tabblad Algemeen
Onderaan bij Vormgeving open je Lettertypen
Selecteer je favoriete lettertype (volgens mij is standaard TimesNewRoman en CourierNew)
Klik op OK om te bevestigen
 
Helaas, t maakt geen verschil als ik daar de lettertypes aanpas. Bedankt voor de reactie.
 
Door een keer de computer abdrupt uit te zetten , dus niet met de windows startknop ,maar met de knop op je computer even ingedrukt houden tot die uitgaat dan 10 seconden wachten en weer aanzetten.
Succes ik hoor het wel.
 
Heb dit zojuist ook even geprobeerd, maar helaas geen effect.
Hoop dat ik nog een andere oplossing tegenkom ergens.
Bedankt voor de hulp.

Mvg,
Marc
 
Waarschijnlijk heeft een door jou geïnstalleerd lettertype de boel verstoord, het komt nog wel eens voor dat het lettertype in de fonts map de naam 'pietje puk' laat zien, maar de bestandsnaam 'arial.ttf' heeft gekregen, dan zal jouw computer dus een verkeerd lettertype laten zien want windows zoekt op bestandsnaam en niet op de getoonde naam.
Het wordt een klusje om uit te zoeken waar het fout zit.
Je zal bij alle lettertypen in je map Fonts de eigenschappen moeten opvragen om te kijken wat de bestandsnaam is.
Hieronder een paar voorbeelden, waarbij ik vermoed dat het bij de 'Arial standaard' mis gaat, het gebruikte lettertype op de NOS site is namelijk arial

ariblk.ttf = arial black
ariali.ttf = arial cursief
ARIALNI.TTF = arial narrow cursief
arial.ttf = Arial standaard
ARIALUNI.TTF = Arial unicode MS standaard

Tipje, ik installeer nooit een nieuw lettertype, ik zet ze in een aparte map en als ik ze nodig heb open ik het voorbeeld daarvan, zolang dat open staat is het lettertype door heel windows beschikbaar.
 
Hartelijk dank voor het bericht en de tip! dat was inderdaad een probleem, na een hoop verwijderen en opnieuw installeren (het ging mis bij lettertype Helvetica Neue) is het nu opgelost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan