Sony Xperia E5 : Hard Reset Werkt Niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

area51

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2012
Berichten
220
Ik heb net dit toestel gekocht via 2dehands.Deze is vergrendeld met een patroon , maar ik ken het patroon niet en de verkoper weet het ook niet meer.Bij een reset via volume down + power off , start ie gewoon terug op i.pv. te resetten.Wat kan ik nog proberen ?
 
Misschien voer je de procedure te kort uit, of vergeet je de SIM en SD-kaart te verwijderen (geen idee of dit ook mee speelt)
Ik lees op deze site inderdaad dit:

Sony Xperia E5 Hard Reset

Step 1: First turn off your Sony smartphone.

Step 2: Release any SIM card and SD card on your smartphone.

Step 3: Press and Hold Power key and Vol down key 10 seconds.

Step 4: After some time you got system recovery mode Use Vol – key select wipe data/factory reset and press Power key to confirming.
Step 5: Use Vol key to select Yes — delete all user data and press Power key to Confirm.
[alert-note]Notice: when hard reset your phone then you lost your phone all user data[/alert-note]

Step 6: Wait until complete hard reset then selects reboot system now and press the Power key.

Step 7: Now your smartphone will reboot.

Step 8: Your Android smartphone is now OK!!
 
Laatst bewerkt:
Dit is net het probleem : na Step 3 komt gewoon het Sony logo en start toestel normaal op.

En dit werkt ook niet , net omdat scherm vergrendeld is :
Master reset with hardware keys

1.Turn off the device.
2.Press and hold the following three buttons at the same time: ■Volume Up key
■Home key
■Power key.

3.When the phone vibrates, release the Power key but continue to press and hold the Volume Up key and theHome key.
4.When the Android System Recovery screen appears, release the Volume Up and Home keys.
5.Press the Volume down key to highlight ‘wipe data / factory reset.’
6.Press Power button to select.
7.Press the Volume down key to highlight ‘delete all user data.’
8.Press Power button to select and start the master reset.
When the master reset is complete, ‘Reboot system now’ is highlighted.
9.Press the Power key to turn the restart the device
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het zou moeten werken:

Every new post we try to provide top smartphones hard reset solution.

If you forgot your phone pattern lock,
If you forget user password code.
If you’re phone hang.

Je moet dan op je scherm een speciaal menu zien voordat je in Android komt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Deze is vergrendeld met een patroon

Een vergeten schermvergrendeling opnieuw instellen
Als u de PIN, het wachtwoord of het patroon voor de schermvergrendeling bent vergeten, kunt u deze opnieuw instellen met de service Protection by my Experia. Er gaat geen inhoud op uw apparaat verloren nadat u de schermvergrendeling opnieuw hebt ingesteld met de service Protection by my Experia.
 
Ik kom niet in het Recover menu.
Voer je de stappen wel goed uit? Ik heb wel vaker Android telefoons in Recovery Modus gekregen, ook al waren ze beveiligd.
 
je kan toch aansluiten op pc/Laptop


Vaak moet je dan op je telefoon toestemming geven, en dat kan alleen als je... de beveiliging door bent ;).
 
Ik heb net dit toestel gekocht via 2dehands.Deze is vergrendeld met een patroon , maar ik ken het patroon niet en de verkoper weet het ook niet meer
Ik zou zeggen mijnheer verkoop het maar aan een ander boer.
 
Zal me niks verbazen dat het toestel zelf al defect of omgebouwd is waardoor het Recovery menu eruit gesloopt is.
Een mooie tip voor volgende keer: Ga niet de voordeur uit voordat de boel gereset is en werkt.
 
Normaal moet je toegang kunnen krijgen tot de Recovery Menu, maar als dat niet werkt, omdat je mogelijk al gemodde software erop hebt, maar zonder dat Recovery Menu, dan houdt het op. Dan vrees ik dat deze eigenlijk een soort van 'bricked' is.
 
Dat is het probleem, koop nooit een 2e hands smartphone, als 1e eigenaar het paswoord en/of het patroon niet meer weet.




Ja, geld terug vragen en de 2e hand smartphone teruggeven.

Dit zal het dan ook worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan