Welke printer

Status
Niet open voor verdere reacties.

dag

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2002
Berichten
809
Zijn op zoek naar een nieuwe printer.
Wordt veel gebruikt door de kinder voor school.
Photo print worden heel zeldzaam gemaakt.
Zoeken dus een printer waar de inktpatronen niet te duur zijn.
Omdat er veel geprint wordt

Mvg dag
 
Ik zou gaan voor een multi functional printer die kan printen z/w en scannen (kleur scan). Zo een kleur scan is handig voor plaatje of artikelen mbt huiswerk.
Heb zelf de MFC L2720 DW van Brother zoek iets wat er op lijkt want hij wordt niet meer geleverd. Bij totaalinkt betaal ik 18 euro voor een toner kit van 2600 pagina`s. Afdrukken zijn super en watervast geen gevlek zoals bij inkt jets en een veel lagere pagina prijs ook nog.
We hebben hem nu 3 jaar en nog steeds geen spijt van de keuze.
 
Meteen een laserprinter aanschaffen want deze staat altijd gebruiksklaar en inktjet doet het niet wanneer je hem nodig hebt. Scans maken hoeft niet want documenten en de vaak kleinere zaken als A4 kunnen tegenwoordig ook wel snel met een telefoon gefotografeerd worden. Zelf vind ik de techniek van scanners onvoldoende, je kan bijvoorbeeld maar zo een glasplaat hebben met een mistige onderkant en je ziet wat er op de achterkant van het papier staat er doorheen schijnen. Het is bulkig groot en dit zijn nog maar enkele van de problemen met scanners. Zorg dus voor een opstelling waar de digitale camera recht naar beneden is gericht en het te scannen papier goed wordt belicht. Vanuit een telefoon kan je de foto e-mailen of in de cloud zetten. Bovendien is de smartphone altijd op zak.

Bij laserprinters heb je tegenwoordig ook meer kleuren prints en laser fotopapier, wat de printer voor jullie toekomstbestendig maakt: http://www.technofileonline.com/texts/tec030815.html Mijn ervaring is echter dat foto's (zwart wit bij mij) niet mooi worden wanneer de drum haast leeg is of de rol al iets versleten. Voor de bewonerskrant doe ik er dan even een nieuwe cartridge in.

Voordat u een laserprinter aanschaft nog een belangrijk advies: vraag aan gebruikers van dat type of het papier er nog plat uit komt. Ik heb een goedkope Brother gehad die de bovenkant van papier licht achterover omboog en dat is voor mij compleet onbruikbaar dus heb ik maar weggegeven. Inktjet prints kunnen niet tegen vocht maar laserprints kunnen verslijten na verloop van tijd en zijn misschien niet voor de eeuwigheid mooi. Niet te veel over de snel gemaakte en scherpe afdrukken opgeven dus.
 
Het gemak van een pc scanner combi is erg handig, eea is lepel aan te Pasen, op een mobiel kan het wel maar is imho zeker niet altijd zo handig. Ook multi pagina scannen naar pdf is een optie die imho niet te versmaden is. De Brother die ik heb geeft uitstekende scans dus die beleving van hierboven heb ik niet. Mijn Brother was geen el cheapo type maar met ca 200 euro wat ik me herinner, nog een betaalbaar type waarvan de verbruikskosten ook nog heel netjes zijn.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan