Kan website niet vinden op Win10

Status
Niet open voor verdere reacties.

bmwpiet

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2011
Berichten
608
Draadloos steeds het probleem: heel traag of kan website niet vinden.
windows zegt dat probleem niet met probleemoplossing worden vastgesteld.
Modem paar keer gereset en ander wifi kanaal gekozen, helpt niet.
 
en wat is nu je vraag....
je betoog zegt niks.
 
Bij een slechte WiFi verbinding eerst controleren of het met kabel beter gaat. Is dit ook slecht dan modem/router een aantal malen resetten en wanneer dat geen resultaat geeft en de lampjes branden zoals het hoort en andere computers doen het op Internet eveneens niet goed dan kan u contact opnemen met de klantenservice van de provider. Hier kan je de Internetsnelheid meten: https://www.speedtest.net/

Voor WiFi adapter problemen, controleren of er verbinding gemaakt wordt met het gewenste netwerk. Een ander kanaal op de router proberen maar niet een naburige. 2,4 en 5 GHz signaal vergelijken. Dan of de driver goed geïnstalleerd is bij Apparaatbeheer. Ten slotte een eventueel aanwezig WiFi stuurprogramma weghalen en Windows zelf de WiFi laten installeren bij het ontdekken van "nieuwe hardware" en alleen naar een map met de driverbestanden wijzen (ondermeer een .inf bestand maar geen uitvoerbare bestanden). Windows Wireless service moet dan trouwens aan staan. Tenslotte: een andere WiFi adapter proberen, deze zijn er ook voor USB.
 
Met de hand verbinding gemaakt met de router en draadloos speedtest gedaan Ik zou 100/100 MB moeten hebben, maar heb draadloos 24,97 down en 0,44 Mbps up. De tweede test heb ik ineens 37,2 en 54,61 Mb. Systeem wordt ineens wakker blijkbaar.
Laptop maakt niet altijd automatisch verbinding zie ik. Met Wifi scanner een weinig gebruikt kanaal ontdekt. Daarop overgezet.
 
Laatst bewerkt:
Een gekend probleem misschien? Anders de kabel onder water. Laat het te zijner tijd even weten, wanneer het type router of modem en de naam van de provider erbij worden vermeld dan wordt het interessant voor navraag en zoekacties door anderen.
 
gokje...ziggo
 
gokje...ziggo

nou, ik heb kpn en heb sinds dat nieuwe modem geen goede wifi.
Kan je via een test op hun website je wifi testen in je huis. En tot 2x keer toe is het dan niet gelukt om het te verbeteren.
Kan je wifi versterker kopen.......tja......niet dus hè.
 
Bij telfort gaat analoge tv, radio en dvb-c van de kabel af. Vandaar ook andere apparatuur. Hopelijk zit er 5 MHz op de router. Heb nu zo'n instap router. Pas half jaar. Glasvezel modem is 5 jaar.
 
Anders zou ik toch een externe WiFi adapter proberen. 5 GHz gaat juist slechter door muren en obstakels. Waarschijnlijk staat die daar dan op ingesteld of op beide.
 
Anders zou ik toch een externe WiFi adapter proberen. 5 GHz gaat juist slechter door muren en obstakels. Waarschijnlijk staat die daar dan op ingesteld of op beide.

Ik wacht het effekt van de nieuwe apparatuur af. Krijg een ander glasvezel modem en misschien router, hoewel ik die nog niet lang heb. Ze komen van de week.
 
Al die standaard routers/modems hebben eigenlijk altijd een interne antenne voor de Wi-Fi banden... das gewoon een bepaalde lus op de printplaat die als antenne dient.
Dus ik heb op de andere verdiepingen aan de UTP kabel daar Wi-Fi's geplaatst, eentje is een via MP gekocht modem/router die als access point staat en op zolder heb ik mijn Fon wifi staan met externe antenne. Als ik hem aan de goed kant van het huis plaats pakt ie meteen de tuin mee.....
Kosten: 13.50 + 19 euro (Fon aanbieding) 10 betere antenne dus meer dan 4 tientjes.
Zoals Femke al aangaf je kunt wifi versterker's kopen, 50 euro p/s, heeft mijn collega gedaan en is zeer tevreden. Maar ja.. voor die paar uurtjes die ik thuis ben, nog werkende immers, beetje zonde van het geld, als het nog ooit een keer echter beter moet... dan ga ik me in betere antennes verdiepen want met de Fon en de antenne even buiten het raam gemonteerd kom ik meer dan 300 meter.... (met laptop getest, verder kon ik niet want ik liep daar ergens vast tegen iets aan).
Fonera-SIMPL-Uitrusting.jpg
 
Zelf heb ik boven een router staan met wifi. Die zit in het modem van kpn aangesloten, door het plafond heen.
Op die router zit mijn tweede pc die op mijn werkkamer zit en mijn Freecom internetradio.

Dus ik heb boven heel goed wifi. Het ging er bij mij om dat ik die test deed bij de kpn om te kijken of het werkelijk werkte, die test en wat ze dan op afstand kunnen doen. Nou, het werkt dus niet. De eerste test werd alles slechter (ook beneden) en de tweede test nou ja, boven slecht, beneden zo zo.
 
Das zeer herkenbaar gewoon de speedtest.net met een KPN jasje... niks speciaals maar wel prima om mee te testen.
Je kunt ook direct naar speedtest.net maar dan krijg je andere reclame dan KPN alleen...

Die Experiaboxen hebben nu eenmaal een ingebouwde antenne dus 5 GHz komt via Wi-Fi amper door de muur..... als je een gaatje boort een de kabel erdoor trekt wel tuurlijk .. ;)
Soms als je recht boven het modem zit gaat het nog wel met Wi-Fi door de vloer en als er niet teveel staaldraad in het beton/de vloer zit....
 
vaste lijn doet het een tijdje niet meer. Krijg een belgisch bandje over een storing. Via de website van telfort is hier geen storing bekend en advies om in andere poort van modem te steken, dan helemaal geen kiestoon.
 
Reset de router en controleer of u door de monteur wel bent verbonden met de juiste aanbieder Telfort.
 
Monteur is geweest en heeft Experia V10 geïnstalleerd. Draadloos zit ik ineens op meer dam 50 Mbps. Deze box heeft 2,4 en 5 GHz.
 
Dan hebbie misschien mijn oude V10 gekregen die ik vorige week teruggestuurd heb... :d
Ding werkt redelijk maar is vrijwel volledig dichtgetimmerd: geen DNS wijziging mogelijk, max. 10 vaste IP's en meer van die fratsen.

Maar goed, je hebt nu 50 Mbps maar willen die websites nu wèl openen of nog steeds niet, want daar ging het toch om..?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan