Waarden Tellen en er mee rekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

oggraphics

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2008
Berichten
6
Ik heb van alles al geprobeerd maar geen enkele oplossing werkte tot nu toe volledig.
Het antwoord op mijn probleem is vermoedelijk heel simpel; echter ik krijg het niet voor elkaar.
Daarom vraag ik hulp op dit forum.

Ik heb de volgende tabel met de velden:

Velden
[NAAMKandidaat] en [TV1 Uitslag]
In het Veld [TV1 Uitslag] kunnen de volgende waarden worden geplaatst: "G", "A" of "AK".

Mijn doel is:

1. het bepalen van het aantal "G", het aantal "A" en het aantal "AK" en deze waarden uiteindelijk publiceren in een rapport.
2. het bepalen van het aantal kandidaten die een uitslag hebben ontvangen
3. Met de aantallen "G", "A" en "AK"de percentages bepalen.

Wat heb ik gedaan:
Ik heb 4 queries gemaakt die keurig netjes het TOTAAL geeft van: "G', "A", "AK" en het aantal kandidaten.
Query G: 99
Query A: 8
Query AK: 5
Aantal kandidaten: 112

Deze queries roep ik op in mijn rapport.
Het vreemde is dat "A", "AK" en het aantal kandidaten in het rapport wél overeenkomen met de waarde in de queries.
Maar vreemd genoeg verandert de waarde "G" in het rapport de waarde van het aantal kandidaten... dus 112 i.p.v 99?!?

VRAGEN
1. Hoe krijg is de waarde van het aantal "G", die berekend is in de query, ook juist in het rapport?
2. Hoe kan ik simpel in het rapport de percentages van "G", "A", en "AK" berekenen?
Kan dit in het rapport of moet dit in de queries?

Alvast bedankt voor het antwoord.
 
Laatst bewerkt:
Op basis van het verhaal is er niets van te zeggen. We zullen op zijn minst de queries moeten zien, maar veel beter uiteraard is de bijbehorende db met (dummy) data. Om te beginnen: alle gevraagde informatie kan je in één query krijgen; waarom vier queries?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan