tekst positie bepalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eddy v

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2003
Berichten
100
Hallo,

Ik heb een bestaan formulier op papier.

Nu wil ik dit invullen met behulp van word.

Kan ik op de een of andere manier precies bepalen waar een tekst komt te staan?

Met vriendelijke groet,

Eddy
 
Hallo,

Kijk daar heb ik inderdaad wat aan.

Alleen nu loop ik nog tegen een probleem op.

Ik gebruik hiervoor etiketten in word.

Nu is Etiket 1 prima. Alleen hoe copier is dit nu naar de andere etiketten?

Als ik de tekst vakken selecteer en plak in het volgende etiket. Komen ze natuurlijk weer netjes in het eerste etiket omdat ik vaste waarde heb ten opzicht van de pagina

Heb verschillende dingen geprobeerd maar lukt me niet.
 

Bijlagen

  • formulier.rar
    9,3 KB · Weergaven: 48
Ik snap het niet, wat heb je nu
  1. een voorgedrukt formulier op A4-papier, waarin een set gegevens, in voorgedrukte vakken moet komen te staan.
  2. zes voorgedrukte etiketten, waar zes verschillende gegevens in een voorgedrukte vakken moet komen te staan.
  3. zes etiketten, waar zes verschillende gegevens moeten ergens op het etiket moeten komen te staan.
 
Als ik de tekst vakken selecteer en plak in het volgende etiket. Komen ze natuurlijk weer netjes in het eerste etiket omdat ik vaste waarde heb ten opzicht van de pagina
Dat snap ik niet; als ik de tekstvakken van jou in de eerste cel kopieer, kan ik ze perfect, met behoud van layout, kopiëren naar de volgende cellen. Met, uiteraard, want je kopieert de complete objecten, dezelfde tekst. Wil je per etiket andere teksten, dan kun je geen tekstobjecten gebruiken, maar Besturingselementen zoals <Inhoudsbesturingselement voor tekst met opmaak> of <Inhoudsbesturingselement voor tekst zonder opmaak>. Daar zet je vervolgens beveiliging op en dan maak je er een sjabloon van. Bij het maken van een nieuw document kun je dan keurig alle velden invullen zonder dat je de layout verstoort.

Wil je een etiketvel met identieke etiketten, dan kun je het vel vullen met REF velden, die dus verwijzen naar de inhoud van de velden in het eerste etiket. Overigens had het een hoop tijd gescheeld als je gelijk in het begin je vraag correct gesteld had :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan