schijf verklooit

Status
Niet open voor verdere reacties.

hithotline

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2003
Berichten
213
Vandaag systeem gestart en kwam terecht op w10 setup scherm. Ik kaal gestart met 1 HD en bios gefixeert op de Hd en dus niet op uefi. Hierna werd er wel gestart. Schijven gecontroleerd 1x ssd 250 en 1x ssd 120 waarbij de ssd250 het os bevat.
Vervolgens zie ik dat de ssd van 120 plots een partitie heeft van 32 Gb met erop w10 installatiebestanden dus dat verklaarde een hoop. Gister heb ik een w10 setup usbstick gemaakt tbv andere pc en hierdoor is denk ik per ongeluk door mijn fout vanaf die stick een poging tot installatie gestart naar de ssd van 120 gb. Maar nu komt het, zijn de originele bestanden of partitie die de volledige schijf bevatte nog terug te halen. Heb getracht met een recoverprogramma stellar nog wat, maar die kijkt alleen in de nieuwe 32 gb partitie.De rest van de schijf staat in schijfbeheer als niet toegewezen. Of moet ik dit eerst toewijzen met schijfbeheer of acronis disk director ?
Heb dat nog maar niet gedaan voor de zekerheid.Ook nog bezig geweest met getdatabacksimple maar daar snap ik niet veel van.
Wie het weet is heel slim.
 
Met Rufus opstart usb stick gemaakt en kom nu na te forceren naar de stick in Ubuntu. Ik zie alleen geen blauw icoon links onderin wel gewoon een scherm met iconen gelijk in windows ongeveer. Testdisk zie ik nergens staan. links onderin alleen puntjes om naar de applicaties te gaan. ik mis denk ik iets. Kan ook op je link niet bij deel 1 komen van de uitleg. Alvast bedankt voor het meedenken, moei ik misschien testdisk apart downloaden oid?
 
Als je opstart met de USB stick dan zie je het bureaublad van li ux en daar moet staan, Linux proberen of zoiets. Dus dan kan je dingen gewoon doen zonder dat er iets gebeurd. Wel kan je je bestanden overzetten.
 
kan inderdaad wel die schijf benaderen maar het lege gedeelte waar ik een letter aan gegeven heb is leeg en de andere partitie bevat zoals al eerder gezegd windows installatie bestanden. Dus dit wordt een nogo denk ik
 
Dan is er toch iets mis gegaan met je installatie. Als die partitie leeg is, is er weinig over te zetten.

en de windowsbestanden hebben het andere overschreven, dus dat kan je nooit meer terughalen.

Moraal van het verhaal: altijd een backup maken van belangrijke bestanden!!!! Zeker als je dingen gaat herinstalleren of als je aan het klooien gaat ;)

Neem een NAS, Dropbox, Stack of externe HD en zet daar al je backups op.
 
Laatst bewerkt:
Als ik jou was zou ik toch een keer bij Windows Recovery kijken.
Je boot in de win10 installatiemedia, selecteert je taal en je toetsenbord, klikt op installeren, dan linksonderaan het installatievenster op herstel mijn pc en dan op Windows Recovery.
Als je geluk hebt, is er een herstelpunt.
Zo niet, dan ...
 
Laatst bewerkt:
Bij herstel mijn waar ik in eerste instantie terecht kwam heb ik nog div geprobeerd. In het begin was dat. Maar heb het opgegeven. Inmiddels deze SSD gewoon helemaal opnieuw ingericht. Bedankt voor het meedenken in elk geval
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan