Uitlijnen t.o.v. iets dat 'HorizontalAlignment = xlCenter' heeft

Status
Niet open voor verdere reacties.

Visara

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2019
Berichten
217
In een veld staat iets met een HorizontalAlignment = xlCenter
Ik wil de inhoud van een andere cel graag op hetzelfde horizontale punt laten beginnen mbv een vba-code.

Ik wil tekst in een cel dus links uitlijnen tov een cel die HorizontalAlignment = xlCenter heeft.

Kan dat? Heeft een horizontaal centraal uitgelijnd stuk tekst een verborgen Indentlevel die ik kan gebruiken?
 

Bijlagen

  • Voorbeeld Links uitlijnen.xlsx
    8,8 KB · Weergaven: 42
In een .xlsx staat geen macro. Kan je het verwachte resultaat ook even plaatsen?
 
Jazeker.
Zie bijlage met macro. Deze macro heeft effect op veld A2.

Voor de zekerheid: mijn hulpvraag gaat dus over een nog niet bestaande macro die effect moet gaan hebben op veld A1.
Het is de bedoeling dat de inhoud in veld A1 op hetzelfde horizontale punt begint als de inhoud van veld A2. Veld A2 heeft een HorizontalAlignment = xlCenter of HorizontalAlignment = xlLeft.
 

Bijlagen

  • Voorbeeld Links uitlijnen.xlsm
    78,9 KB · Weergaven: 35
Laatst bewerkt:
Waarom maak je kolom A niet leeg, en zet je beide, linksuitgelijnd, in kolom B?
 
Als je een blik zou willen werpen op afbeelding 'Voorbeeld uit praktijk' zie je een screenshot.
Zie je de paarse cirkels die ik er bij heb getekend? De omcirkelde knoppen veranderen de opmaak van de omcerkelde gegevens. 'Per stuk' & 'Spanje' & 'Klasse II' in dit voorbeeld.
Ik wil graag de gebruiker de mogelijkheid geven om deze teksten links uit te laten lijnen met wat in dit voorbeeld de doorgehaalde 2,95 is.

De uitlijning van 2,95 linksonderin (Horintal.Center of .Left) doet het pragramma automatisch aan de hand van de grote rode cijfers. Wanneer het bedrag onder de €20,00 blijft past het en staat het mooi zo. Wanneer het rode bedrag €20,- of groter wordt, is een uitlijning links nodig.
Het mooiste is het als dit blijft gaan zoals het gaat.

Vandaar mijn vraag:
Ik wil celinhoud graag links uitlijnen tov een cel die HorizontalAlignment = xlCenter heeft. Kan dat? En hoe doe ik dat?
 

Bijlagen

  • Voorbeeld uit praktijk.jpg
    Voorbeeld uit praktijk.jpg
    211,5 KB · Weergaven: 46
  • A4-1a.jpg
    A4-1a.jpg
    511,2 KB · Weergaven: 45
  • thumbnail_DSC_0772.jpg
    thumbnail_DSC_0772.jpg
    236,4 KB · Weergaven: 46
  • A4-1b.jpg
    A4-1b.jpg
    457 KB · Weergaven: 43
  • Dit bedoel ik met Links Uitlijnen.jpg
    Dit bedoel ik met Links Uitlijnen.jpg
    367,6 KB · Weergaven: 45
Laatst bewerkt:
Ok, dank je voor je voorbeeldje uit de praktijk, ik snap nu waar je ongeveer heen wil.
Excel heeft geen functies om de uitlijning van text, millimeter nauwkeurig aan te passen.
Ik denk dat powerpoint in dat opzicht meer geschikt is.
Mocht je toch bij excel willen blijven,
dan zouden we met VBA, textboxen in de cellen kunnen plaatsen,
deze textboxen kan je dan wel tot op de millimeter aanpassen.
Ongeveer zoals ze dat in deze link doen, zie http://www.vbforums.com/showthread....Box-and-Label-text-to-Vertically-Align-Center
Het aanmaken van een prijskaart wordt dan wel een klein beetje omslachtiger.
 
Bedankt voor je tijd en de link.
Ik ga eens kijken of dat geschikt is.
Er zitten al tekstboxen in het blad trouwens (de rode grote prijs bijvoorbeeld)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan