Wordpress thme frames toevoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

deheugden

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2006
Berichten
1.087
goedemiddag,

is het mogelijk in Wordpress om binnen themes zelf frames toe te voegen?
Ik heb een mockup toegevoegd die hopelijk e.e.a. duidelijk maakt.
Dank alvast.

template.jpg
 
En welk theme gebruik je?
Je hebt themes waar je blokken in kan zetten, (voorbeeld is Hestia https://themeisle.com/themes/hestia/)
Als je Pro gaat heb je meer blokken (dus aparte zaken) die je in je website kan zetten.

Is dit niet wat je bedoelt, dan graag toch even een duidelijkere uitleg.
Op je plaatje zie ik (gewoon) een tabel met daarbij bovenin wel en geen blokjes tabel.

https://www.quackit.com/html/html_table_generator.cfm

om zelf tabellen te maken.
 
op dit moment maak ik gebruik van twenty Fifhteen. Ik heb de template aangepast met kleurenbalken om aan te geven waar ik dan frames wil toevoegen, ik hoop dat e.e.a. duidelijk is.
Ik heb gezocht naar een template met zo'n structur, maar die kan ik helaas niet vinden. Vroeger, met tools als frontpage, kon je dat heel makkelijk maken, maar in Wordpress ben ik nog niet zo bekend hiermee

2015.jpg.

Ik heb trouwens even naar hestia gekeken, maar die kost 69 euro om een en ander te kunnen aanpassen indien ik het goed interpreteer.
 
Laatst bewerkt:
Heb je überhaupt nog steeds framesets nodig in Wordpress? Dat kan ik me totaal niet meer indenken, anno 2019.

Gelukkig worden frames niet meer gebruikt (op iframes na) omdat ze meer nadelen dan voordelen hadden, en er beter mogelijkheden zijn in de vorm van 'include' met PHP, en het indelen van een site met HTML5 en CSS3.
 
Laatst bewerkt:
ik zou eerlijk gezegd niet weten hoe ik anders de structuur moet krijgen welke ik nodig heb. Ik kan daar geen info over vinden.
 
Als je niet kundig bent in HTML en CSS kan je proberen om een soortgelijke Wordpress-template te zoeken (met uitgebreide instellingsmogelijkheden). Anders kan je ook eventueel HTML en CSS leren (wat een hoop tijd kost), of je kan het laten uitbesteden aan een designer.
 
Laatst bewerkt:
html/css kost idd veel tijd. Uitbesteden is geen optie voor een hobby site en zo'n template ben ik inderdaad aan het zoeken.
 
Even ter uitleg: Een Wordpress template is net wat anders dan een design die je vroeger in Frontpage maakte. Er zit veel structuur in wat met het systeem van Wordpress 'praat'.

Vroeger had je nog niet veel van zulke systemen, en was het ook niet echt 'in'. En omdat een site toen erg dynamisch was met menu's die in beeld moesten blijven, werden er vaak framesets gebruikt. De nadelen ervan waren:
- Slechte indexatie Google
- Slecht te bookmarken
- Een specifieke pagina in een frameset kon je niet direct aanroepen.
En zo zijn er nog een hoop punten die een frameset overbodig maken.
 
Laatst bewerkt:
https://hetateliervansinterklaas.nl/ is met de gratis hestia gemaakt door mij.
Er zijn 1000den thema's die je gratis kan gebruiken. Kwestie van zoeken naar de juiste, wat wil je, hoe wil je het etc. Opijn website staan voorbeelden van websites die ik heb gemaakt. De meeste met gratis thema's, omdat niet iedereen wil betalen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan