streamen lukt niet? bv. kijk live npo radio 1

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerard69

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2002
Berichten
194
Beste mensen,
Streamen lukt niet meer. Bv. 'kijk live' NPO radio 1. 1 á 2 seconden beeld en geluid, en dan houdt het plotseling op..
Ik las ook nog; Flash Player is geïntegreerd met Microsoft Edge in Windows 10.
U hoeft Flash Player niet te installeren.
In gebruik edge, maar via Firefox lukt streamen / live kijken/luisteren ook niet.
Wat is er aan de hand? Nog iets in windows10 instellen..?

groet, Gerard
 
Welke site/URL gebruik je?
 
Misschien is het raadzaam om je videokaart driver een update te geven?
Kan je wat meer vertellen over de hardware van je computer?
 
o ja, maar dat weet je wel, denk ik, ik kan 'gewoon' wél op YouTube video bekijken (!)
 
Wordt Flash dan wel ingeschakeld? https://helpx.adobe.com/nl/flash-player/kb/flash-player-issues-windows-10-edge.html

Iets dat vaak voorkomt dat is dat de computer hardwareversnelling van de videokaart niet ondersteunt. Dat moet dan juist worden uitgezet in de geavanceerde instellingen van de browser. Bij mij speelt de stream ook haperend af. Onvoldoende systeembronnen en langzame internetverbinding of trage netwerkadapter ligt dan voor de hand. Daarom de volgende twee links: AutoRuns van Sysinternals om een lijst te laten opstellen van wat er op de computer opstart en een link om Internetsnelheid te meten.

Verder ben ik benieuwd naar het resultaat wanneer u zo veel mogelijk de links naar de live stream met rechts aanklikt en dan kiest voor: Openen in nieuw tabblad. Hier speelt het dan vloeiend. Naar andere tabbladen gaan doet de stream trouwens sneller beëindigen. Openen in nieuw tabblad, uit het contextmenu van links op pagina's, doet vaak ook onwillige pagina's verschijnen. Bij mij speelt NPO Radio 1 op die manier goed af. Blijf dus even zoeken naar verschillende links die naar de stream leiden.
 
bedankt alvast! ik ga dit uitproberen. resultaat laat ik wel weten.

gr. Gerard
 
nog even dit;
jij schreef: "Wordt Flash dan wel ingeschakeld? https://helpx.adobe.com/nl/flash-pla...s-10-edge.html"

nee.. als ik de flash test (zie jouw link), dan krijg ik deze reactie:
"Flash Player is momenteel uitgeschakeld. Voer de onderstaande stappen voor probleemoplossing uit om Flash-inhoud af te spelen."

als ik die stappen dan uitvoer, gebeurt er vervolgens niets....

gr. Gerard
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij word er helemaal geen Flash meer gebruikt bij de NPO.
 
Radiostream werkt niet
Als je op een link klikt van een radiostream en je computer weigert om hem af te spelen, kan het helpen om de website te verversen door op ctrl+F5 te drukken en de stream dan opnieuw op te starten. Het kan ook zijn dat je computer niet juist staat ingesteld of dat er een benodigde plug-in mist. Voor de radiostreams wordt meestal gebruik gemaakt van Flash en HTML5 voor het afspelen van audio en video. Als je hier problemen mee ondervindt, kan je proberen je Flash Player of webbrowser te updaten.

Flash wordt dus nog steeds gebruikt.
 
Flash wordt dus nog steeds gebruikt.
Volgens mij wordt Flash als fall-back gebruikt als HTML5 niet gebruikt wordt, en je een antieke browser hebt.
 
Met Chrome dezelfde problemen.. Net als bij Firefox / Edge.
Ik klik dus 'live kijken/luisteren' aan en na 1 á 2 sec. stopt het ermee..

gr. Gerard
 
Live kijken/luisteren (streamen) doet het weer!!!! (EDGE)
Ik heb Microsoft Edge opnieuw ingesteld.
Wat er is gebeurd weet ik niet, maar... 'hij' doet 't weer!
Echter, ik moest al mijn favorieten, automatisch op te starten sites wél allemaal OPNIEUW instellen.. :-(
gr. Gerard en bedankt voor de tips.ScreenHunter_78 Jun. 03 18.05.jpg
 
Laatst bewerkt:
Gerard toch vreemd dat Edge het dan wel doet en al die andere browsers niet. Wat is er loos? Maar ja hij doet het. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan