Netwerk delen tussen huis 1 en huis 3

Status
Niet open voor verdere reacties.

caffie

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2008
Berichten
281
Ik heb een vraag

Is het mogelijk om met een set powerline de internet verbinding te delen tussen huis 1 en huis 3.
Wat heb je dan nodig.
De wifi is geen optie deze is niet sterk genoeg door alle het ijzer wat in de muren zit verwerkt.
Omdat het om broer en zus gaat wil ik alle juridische problemen en vragen maar achterwegen laten.
Het is dan de bedoeling om 2 aparte netwerken aan te leggen wat met de meeste router mogelijk is

Er ook even vanuit gaan dat huis nr 2 (wat er tussen zit) nergens last van mag hebben.
er is een 100 Mb/s netwerk aanwezig.
Hierdoor zou internet delen geen probleem mogen zijn voor internet en TV kijken


m.v.g
Rob
 
Dat gaat denk ik niet werken. Die set powerline zijn toegerust om via de stopcontacten verbinding te maken. Ik weet niet wat je budget is. Maar er zijn mogelijkheden. Bijvoorbeeld een straalverbinding.

Zoek maar eens op het woord "straalverbinding".
 
Laatst bewerkt:
Hallo

In theorie zou dit kunnen werken ...

Ik probeer dit d.m.v. een set oude babyfoons (die communiceren via het net) ... als de audio hiervan storingsvrij is , werkt dit ...

Zo goed als zeker heb jij geen dergelijke babyfoons , en de enige mogelijkheid is ... proberen ... (setje eens lenen van een kennis ???)

Een nee heb je , een ja kun je krijgen.

Ik gok , dat dit zal werken.

Peter
 
Mits je een goede antenne met zicht verbinding hebt zou je met een Wi-Fi extender wel kans maken.
Ik heb met een goede antenne buiten wel afstanden van meer dan 200 meter overbrugd met behoorlijke snelheden.
Hoe beter de antenne aan beide kanten des te meer kans je maakt.

Is je zicht perfect dan kan 5 GHz prima werken maar is dat niet zo dan geeft de 2.4 GHz band vaak een beter resultaat. (hogere frequenties zijn er eenmaal gevoeliger voor)

https://www.wifiweb.nl/wat-is-het-bereik-van-wifi/#Wifi_antennes_met_verschillend_bereik

Meer leesvoer
https://www.google.nl/search?client...gws-wiz.......0i22i30j33i22i29i30.7mxUkUPWtcY
 
Laatst bewerkt:
Je hebt meer aan een goede antenne dan aan meer vermogen.... want een betere antenne werkt ook voor een betere ontvangst.....
En daardoor is het goedkoper en ook makkelijker om buiten de vergunningen te blijven (vermogens tot 100 mW op 2.4GHz en 1 W op 5GHz wat ook in de link van Lange Pier staat))
 
Als het een rijtje huizen is kan je waarschijnlijk gewoon een kabel van huis 1, onder huis 2 door naar huis 3 leggen.
Zonder versterking mag de UTP kabel 100 meter lang zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan