Site tbv agenda en Uploaden bestanden???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roy3001

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2011
Berichten
54
Wie o wie kan me helpen.
Weet niet of een site een oplossing is, maar dat was het eerste wat in mij op kwam, misschien hebben jullie betere ideeen voor het volgende.

Ik heb iets (site?) nodig waarop diverse personen kunnen komen op intranet om zaken inclusief bijlagen op te zetten per dag.
Het moet voldoen aan de volgende voorwaarden:
- per dag mogen maximaal 10 zaken op de agenda gezet worden;
- de zaak moet 7 dagen na vandaag in de agenda komen, er moet automatisch gekeken worden naar de eerst vrije plek in de agenda;
- in het weekend mogen geen zaken ingepland worden;
- bij de zaak moeten ook bijlagen geupload kunnen worden;
- de hoofdgebruiker moet alleen zaken kunnen verwijderen. Dit levert dan weer een vrije plek op in de agenda, die dan weer te gebruiken is als het aan bovenstaande voorwaarde (7 dagen) voldoet;
- er moet voor iedereen zichtbaar zijn welke dagen iets ingepland is.

Wie o wie heeft ideeen hoe dit eenvoudig te maken is?

Alvast bedankt voor het meedenken.

Roy
 
Als iedereen op het intranet bij internet kan dan zou je Google Apps kunnen gebruiken.
Google Agenda (gedeelde agenda) voor het plannen, en Google Drive (gedeelde opslag) voor de bestanden.
De rest zou organisatorisch kunnen worden ingericht.

Het is niet zo optimaal als je wilt maar je kan er eerst mee testen in hoeverre het voldoet.
 
Google is helaas niet mogelijk ivm opslaan van gegevens en de privacy die dan niet geborgd kan worden, lang leve de AVG en andere privacy wetgevingen. Opslaan zal op interne netwerk moeten.
 
Hoi Roy,

Het is mij niet helemaal duidelijk wat je wilt, wat bedoel jij met 'zaken', is dat gewoon een agenda item? Met evt. een bijlage?

Wat een mogelijkheid zou kunnen zijn om een afgeschermd gedeelte (met een gebruikersnaam / wachtwoord) in je website te maken en daar deze functies laten inbouwen met PHP, MySQL en Jquery maar ik weet niet of dat dit de bedoeling is, alle data blijft dan wel op jullie server staan en je kan het (laten) maken zoals je zou willen hebben.

Of dat er een tool is hiervoor weet ik niet, ik zou even googelen op planning software, misschien zit er iets tussen maar ik vermoed dat de meeste in de cloud zullen zijn waardoor je waarschijnlijk altijd je data op de andere server zult hebben staan.

Groeten,

Arie
 
Ik bedoel als ‘zaak’ inderdaad een agenda item met bijlage.
 
Ik heb even gegoogeld en kom inderdaad wat cloud oplossingen tegen zoals timewax.nl, planning.nl en bedrijfsrooster.nl.

De prijzen varieren een beetje maar gemiddeld kost dat zo'n 30 tot 60 euro per maand wat mij ook niet echt de bedoeling lijkt, nog los van het feit dat je de data ook bij hun in de cloud moet zetten en dat je nog maar moet afwachten of alle gestelde eisen ook bij hun mogelijk zijn .... :shocked:

Is het een oplossing om het zelf te ontwikkelen en op je eigen (web)server te zetten? Anders zou ik het verder ook even niet weten.

Groeten,

Arie
 
Er zijn zeker mogelijkheden om het zelf te hosten. Maar er zit vast en zeker een hoop werk in.
 
Persoonlijk denk ik dat je een IT'er (evt. in dienstverband) nodig hebt omdat onderhoud en aanpassingen een continu proces is. Alternatief is Exchange Online + elke gebruiker Outlook. Alles wordt dan opgeslagen in Exchange. Je hebt hiermee een 'standaard' oplossing. Snel opgezet en korte leercurve.
 
Laatst bewerkt:
bekijk of je hier al verder mee kan
http://v04.djdb.be/cms/StartCms/?download&downloadkey=bPdk5vZl2JBS2THFtx6rUWRn5Npu15

http://v04.djdb.be/cms/StartCms/

Het is zeer basic maar met basiskennis van php en mysql lukt het. je kan er snel mee aan de slag , verschillende access niveau's en installeerbaar.
Het werkt zowel offline als online

Als ik zo kijk lijkt alles wat de topicstarter zoekt er er niet in te zitten, en daarnaast laat je de code ook nog eens uitlekken als .inc bestand... :(
 
Je hebt gelijk het zit niet in de standaart installatie je moet daarvoor naar /start/intall gaan en de module installeren.

Je moet ook eens kijken je kan ook cach gebruiken ... moet je Qview.ini.php aanmaken aanpassen naar on .
standaart installatie bevat geen mail om gebruikers aan te maken die moet je bij de basis zelf installeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan