office 365 home licenties

Status
Niet open voor verdere reacties.

lexcellern

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2015
Berichten
130
Ik heb een office 365 home abo. Deze heeft 6 licenties, je mag het dus met 5 andere personen delen. En elke andere persoon mag het oneindig keer installeren op verschillende apparaten (mits die apparaten op hetzelfde microsoft account zitten).
Zo heb ik het begrepen.

Maar hoe kan ik in mijn microsoft account nu zien hoeveel licenties er in gebruik zijn?
Ik zie in tabje 'services en abonnementen' bij installaties het aantal apparaten.
Dat zijn toch niet het aantal licenties?

Verder zie ik in tabje 'apparaten' welke apparaten gekoppeld zijn. Ik neem aan dat de office installaties op gekoppelde apparaten gelden als 1 licentie?
 
Zoek ergens in de beheer instellingen naar Office-activeringen beheren.
Daar kan je de Office installaties zien.
 
Onder welk tabje bedoel je?
Ik zie het nergens staan.
Onder services en abonnementen zie ik wel een onderdeel beheer, maar daar staat het niet bij.
Ik he elk tabje uitgeplozen, maar kennelijk kijk ik ergens over het hoofd.

Ik zie wel bij 'installaties' de apparaten waarop het geïnstalleerd is, maar dat kunnen toch de licenties niet zijn? Er kunnen immers binnen 1 licentie op meerdere apparaten zijn geïnstalleerd.
Ik zoek dus het aantal licenties dat gebruikt is.

Alvast dank.
 
Ik kan niet precies zeggen waar omdat ik een zakelijk abonnement heb dir vaak anders in elkaar steekt.
Maar wat ik zei is een keuze die ik dier te zien krijgen die me brengt naar een scherm waarin die gegevens staan.
 
ok, maar wat zie jij dan precies staan? Het aantal licenties dat in gebruik is? Of zie je het aantal apparaten waarop geïnstalleerd is?
 
Voor de Office licentie van mijn account zie ik daar de computers waar deze wordt gebruikt:
OL.JPG
 
Ik heb gechat met een microsoft medewerker. Het is te zien bij tabje 'services' en dan bij onderdeel 'delen'.

De foto die je stuurde van het aantal apparaten waarop een installatie is gedaan is het niet, die had ik zelf ook gevonden. Dat geeft namelijk niet weer hoeveel keer het is gedeeld.
Jouw foto zou bijvoorbeeld kunnen zijn dat het met niemand anders is gedeeld en dat je dus nog 5 keer zou kunnen delen.
Iedere gedeelde persoon kan het bij een Home pakket 5 keer installeren (op 5 verschillende apparaten). In totaal dus 6x5 = 30 apparaten maximaal.

Dank voor alle reactie!
 
Goed gedaan. Dat zijn er best wel veel 6 x 5. :thumb:
 
Het is in ieder geval gelukt :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan