Wav verkleinen voor Powerpoint

Status
Niet open voor verdere reacties.

keesg

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2003
Berichten
70
Geacht forum,
Vroeger zat in het oude Windows XP de "geluidsrecorder" Ik kon daar wav files verkleinen van bijv 40MB naar 800kb, heel goed voor in een powerpoint.
Nu in Windows 10 zit er dat niet meer in, en ik krijg met geen mogelijkheid die wav files klein genoeg. Ik speciaal voor dat doel een oude laptop staan met XP.
Maar er moet toch ook in windows 10 een mogelijkheid zijn om die wav files klein genoeg te maken, met natuurlijk een ander (gratis) software pakket. Ik probeer het nu met Audacity maar dat lukt nog niet zo best, eigenlijk was die aloude geluidsrecorder een ideaal stukje software voor dat doel.
Wie zet me op het goede spoor?
Gegroet, Kees
 
Omdat een mp3 toch al snel 3 to 4 MB is (of nog wel groter), een een powerpoint mag van mij hooguit 4 of 5 MB zijn.
 
3-4 MB geldt alleen voor complete liedjes van 3-4 minuten. Dus het ligt er maar aan wat je precies wilt bijvoegen
Net even getest en een WAV van 112 MB kan ik comprimeren tot een MP3 van iets meer dan 1 MB (bitrate 32kbs) . Nog kleiner is mogelijk als je de kwaliteit nog verder verlaagt,maar als het bv om spraak gaat, geen probleem.
 
Bedankt voor het meedenken, maar ik vroeg om een programma wat doet zoals de oude geluidsrecorder "een wav bestand verkleinen naar een ander wav bestand" Dus niet een MP3 invoegen. :thumb:
 
Dat zal alleen lukken (in wav) door de samplerate en/of bit depth te verkleinen, en hiermee de kwaliteit.
 
De vraag is kennelijk te moeilijk om opgelost te gaan worden, Dus hou er maar mee op.
Bedankt u allen.
 
je kunt het ook anders zien, nl "waarom moeilijk doen als het makkelijk(er) kan"..
Voor alsnog heb je nl. geen enkele reden / onderbouwing aangegeven waarom een wav-bestand een "must" is.
Zoals eerder voorgesteld kan dat ook meer dan prima in de vorm van een mp3 maar waarom je daar niet aan wilt is een volstrekt raadsel.
 
De vraag is kennelijk te moeilijk om opgelost te gaan worden, Dus hou er maar mee op.
Bedankt u allen.
Het is helemaal niet moeilijk.
De grootte van wav word bepaald door de aantal samples per seconde x bit depth x tijd x aantal sporen.
Door hier iets aan te veranderen zal grote van bestand ook veranderen.
Als XP het "verkleinde" werd 1 of meerdere van deze parameters aangepast, een ander manier bestaat niet.

Maar wellicht dat de oplossing te moeilijk is om te begrijpen?
 
Laatst bewerkt:
@BikerBill64
Nu nog een tooltje waar dat mee kan.
De "Windows XP geluidsrecorder" anno 2019.
 
Denk zo'n beetje elk audio bewerking programma.
Audacity (gratis) bijvoorbeeld.
 
De vraag is kennelijk te moeilijk om opgelost te gaan worden, Dus hou er maar mee op.
Bedankt u allen.


Dus u geeft het op? Of u mist het geduld tot een goede oplossing? Echter is de app niet verdwenen in windows 10.
Heeft alleen een andere naam. Zoek maar op voicerecorder en je bent er.
Maak zelf geen gebruik van windows 10, laat staan geluids- of voicerecorders. Dus hoe het werkt behoeft in uw geval dus blijkbaar geen uitleg.
 
Keesg heeft niet meer ingelogd na zijn reactie.
Sommige mensen willen niets leren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan