hoe lege bestanden uit de app Foto's W10 te verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Agrith

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2006
Berichten
11
Hallo forum,

Mijn app Foto's in W10 staat vol met grijze vakjes, die maar niet verwijderd willen worden. Dit waren oude foto's met benamingen als foto_01 of screenshot_02 enz. Die foto's heb ik
inmiddels overgezet naar aparte mappen met een nieuwe naam met info over die foto op CD en externe harde schijf. De oorspronkelijke foto's en screenshots heb ik met de
verkenner verwijderd. De app blijft echter hardnekkig de oude namen weergeven bij de grijze vakjes, terwijl deze bestanden niet meer bestaan. Als ik op een vakje klik en daarna op
prullenbak dan krijg ik de melding "Bestand kan niet worden geopend" en verder gebeurd er niets. Hoe kom ik van deze grijze vakjes af?

Agrith, 5 juni 2019
 
Staan deze foto's ook op Google of in de 'cloud' en worden deze gesynchroniseerd?
Kijk ook even hier naar.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Senso,

De foto's staan niet in de cloud of op Google. Ik zet in principe geen foto's op internet. Wel zag ik tot mijn verbijstering een foto
van mijn moeder in de tegel Foto's van het startmenu, terwijl ik zeker wist, dat ik alles naar de externe harde schijf had verplaatst.
Het bleek, dat Foto's ongevraagd al mijn voornoemde foto's op One Drive, dat ik uiterst zelden gebruik, had gezet. Deze heb ik
toen onmiddelijk verwijderd, omdat ik in een nieuwsbericht van Zd-net had gelezen, dat in de voorwaarden van MS One Drive
staat, dat MS alle op One Drive geplaatste foto's voor eigen doeleinden kan gebruiken.

Agrith
 
In de link staan nog wat suggesties. Ik kan niets nakijken, want ik heb geen W10 en de app.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan