• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tijdsvensters

Status
Niet open voor verdere reacties.

henksnoeren

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 jun 2019
Berichten
2
Goedemiddag

Even een vraagje, want ik kom er helemaal niet meer uit :(

Ik heb in kolom C de aankomsttijd van een voertuig, welke binnen een tijdsvenster aan moet komen op locatie.
Tijdsvenster van (tijd): staat in kolom E, en tijdsvenster tot(tijd): staat in kolom F

Nu wil ik een overzicht maken van de orders welke binnen het tijdsvenster aan is gekomen, en welke daarbuiten.

Per regel krijg ik het wel voor elkaar via voorwaardelijke opmaak (zie Kolom C, regel 2, en 3), maar daar kan ik geen reeks mee selecteren.
Kan iemand me daarmee helpen ?
ik heb regel 2 en 3 handmatig gedaan zodat je kan zien wat mijn idee is, maar hier moet toch een reeks voor te maken zijn ?
 

Bijlagen

  • VOORBEELD HENK.xlsx
    10,5 KB · Weergaven: 26
De Voorwaardelijke Opmaak hoef je inderdaad niet per regel in te stellen, dit kan ook voor een bereik (beetje spelen met de $-tekens). Vervolgens kun je met een filter boven de tabel sorteren of filteren op kleur.

P.S. Als je een formule wilt om aantal op tijd / niet op tijd te bereken:
Code:
Aantal op tijd:
=SOMPRODUCT(($C$2:$C$12>=$E$2:$E$12)*($C$2:$C$12<=$F$2:$F$12))

Aantal niet op tijd:
=SOMPRODUCT(($C$2:$C$12<$E$2:$E$12)+($C$2:$C$12>$F$2:$F$12))
 

Bijlagen

  • VOORBEELD HENK (AC).xlsx
    10,7 KB · Weergaven: 25
Laatst bewerkt:
Super !!
Daar kom ik al heel veel verder mee.

Ik zie alleen wel dat het nog niet helemaal kloppend is.
Regel 12 geeft rood/fout aan, terwijl hij binnen de marges valt, en bereik in de voorwaardelijke opmaak staat netjes tot regel 12
 
Geen idee waar de fout precies in is geslopen, maar hierbij aangepaste versie
 

Bijlagen

  • VOORBEELD (AC).xlsx
    11 KB · Weergaven: 15
Ligt aan de tijdnotatie van de tijd. Beter is om format 00:00:00 te gebruiken zoals de bouwkundige hierboven ook wordt voorgesteld.
In bijlage aangepast, waarbij ik een formule gebruik voor rode/groene VO.
 

Bijlagen

  • VOORBEELD HENK 2 (AC).xlsx
    11,1 KB · Weergaven: 23
Nog beter is het om getallen met elkaar te vergelijken ipv op getallen lijkende tekst. Als je maar 2 voorwaarden hebt dan is het onnodig om een tweede regel op te nemen. Groen is ok wit is niet ok. Mag je natuurlijk aanpassen naar eigen wensen.

Code:
=AND(--C2>=--E2;--C2<=--F2)
 

Bijlagen

  • VOORBEELD HENK.xlsx
    10,5 KB · Weergaven: 17
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan