• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Samenvoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

NajKwin

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2015
Berichten
258
Hallo,

Ik heb in onderstaand bestand een kolom met namen (A) en Adressen (C)

Wat ik zou willen is dat als een adres meerdere keren voorkomt dat dan de bijbehorende namen in 1 cel geplaatst worden.

Mocht het adres maar 1 keer voor komen dat dan die nam getoond wordt

Zodat er een opgeschoonde adreslijst komt met de personen die op een adres wonen
 

Bijlagen

  • Map1.xlsx
    9 KB · Weergaven: 30
hetzelfde maar een beetje simpeler voor een leek.
 

Bijlagen

  • namen samenvoegen per adres.xlsm
    19,3 KB · Weergaven: 45
Mijne heren dank

Dit was precies wat ik voor ogen had en zocht
 
plaats dan een relevant voorbeeld want nu begrijp ik niet wat je bedoeld, je zoekt nu immers op kolom C
 
plaats dan een relevant voorbeeld want nu begrijp ik niet wat je bedoeld, je zoekt nu immers op kolom C

Je hebt gelijk

Ik bedoelde dat de waardes die evt samengevoegd moeten worden niet in kolom A staat maar in een andere kolom bv H
 

Bijlagen

  • namen samenvoegen per adres().xlsm
    20,3 KB · Weergaven: 24
Laatst bewerkt:
uitleg in het bestand
 

Bijlagen

  • verduidelijking.xlsm
    21,5 KB · Weergaven: 30
@NajKwin, ik zou @cow18 ook even vragen als ik jou was.
 
Een representatief voorbeeld plaatsen wil ook vaak helpen om de code eenvoudig te houden. Scheelt ook weer onnodige vervolgvragen en krijg je waarschijnlijk in 1 keer een werkende oplossing. Heb je in het echte bestand zoveel lege kolommen? Moet het resultaat in de kolommen D en E komen? Vast niet.
 
Een representatief voorbeeld plaatsen wil ook vaak helpen om de code eenvoudig te houden. Scheelt ook weer onnodige vervolgvragen en krijg je waarschijnlijk in 1 keer een werkende oplossing. Heb je in het echte bestand zoveel lege kolommen? Moet het resultaat in de kolommen D en E komen? Vast niet.

Snap dat er enige vraagtekens zijn. ik heb geen lege kolommen tussen in staan. maar deze bewust weg gelaten i.v.m AVG.



Met de uitleg in het bestand verduidelijking.xlsm van emields heb ik kunnen bereiken wat ik voor ogen had.
Ik had nog een kolom waar dit op toegepast moest, en deze stond een paar kolommen verderop .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan