Map ontoegankelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

buick

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 sep 2001
Berichten
2.879
Ik heb op mijn D schijf een map staan met foto's, maar deze is om een of andere reden niet meer toegankelijk. Als ik hem wil openen geeft Windows eerst aan dat ik Admin rights moet hebben en als ik dan op volgende klik, krijg ik nog steeds "Toegang geweigerd"

Niet alleen heb ik geen toegang om de inhoud op te vragen, maar kennelijk helemaal geen rechten. Ook als ik bij eigenschappen/Beveiliging kijk, krijg ik : kan de huidige eigenaar niet weergeven en "Klik op doorgaan om de bewerking uit te voeren met hogere bevoegdheid"
Maar ook als ik daarop klik verschijnt de melding : U bent niet gemachtigd om de huidige machtigingsinstellingen voor dit object weer te geven of te bewerken.
Ook bij de tab effectieve toegang zie ik dezelfde melding.

Uiteindelijk een admin opdrachtprompt geopend en geprobeerd om met takeown ownership toe te wijzen. Maar zelfs dat levert een toegang geweigerd op.

CHKDSK levert geen fouten op en ook de virusscanner geeft alles clean.

Het is dus een map die ooit door mijzelf is aangemaakt met daarin uitsluitend foto's. Alle andere mappen werken wel normaal.

Heeft iemand nog een suggestie hoe ik weer toegang krijg?
 
Kopieer deze eens naar een andere locatie en probeer de map dan te openen.
 
Dan krijg ik de melding "Could not access..." en wordt er alleen een lege map neergezet. Het lijkt wel of alle rechten, inclusief die van het systeem, weg zijn.
 
Met cmd als administrator uitvoeren?
 
Zelfs administrator schijnt geen rechten te hebben. ZIt mij af te vragen of dit eventueel met een live cd te herstellen valt maar heb hier niet echt ervaring mee.
 
Staat de map wel in de commandprompt en is niet in te zien met dir? Als niets lukt moet het met recovery software. Staat wel op internet. EaseUS recovery etc.
 
Zet je antivirusprogramma eens uit en probeer daarna toegang tot de map te krijgen.
 
Virusscanner uitgeschakeld en vreemd genoeg kan ik er nu wel in. Virusscanner weer ingeschakeld terwijl ik in de map stond en alles lijkt nu ok.
Wat wel vreemd is, is dat ik niet meer als owner van de map sta, maar een of ander vaag nummer.

Maar dat lijkt nu gelukkig wel weer aan te passen.

fotoerror.jpg


edit: Om toekomstige problemen te voorkomen heb ik de foto's maar verplaatst en ook meteen op dvd gebrand en de map verwijderd.
 
Laatst bewerkt:
Je schrijft: "Om toekomstige problemen te voorkomen heb ik de foto's maar verplaatst en ook meteen op dvd gebrand en de map verwijderd."
Houdt er rekening mee dat een DVD, zeker een zelf beschrijfbare, slechts enkele jaren betrouwbaar is. De DVD of CD wordt "Rot".
Lees dit: https://www.eenmanierom.nl/cd-rot/
Staan ze op DVD omdat je ze afspeelt op een DVD speler die aan je TV hangt of is het om ze te bewaren?
De TV's hebben al een hele tijd een USB aansluiting. Geen probleem om daar een harde schijf in te steken. De TV's herkennen foto's, film en spelen ze ook af.
Een op TV aangesloten DVD-speler is niet meer van deze tijd dank zij de multimedia TV's.
Beter is dus om voortaan een externe harde schijf te gebruiken en daar je foto's op weg te schrijven om ze (tijdelijk) te bewaren.
 
De vraag blijft, waarom blokkeert een antivirusprogramma een map?
 
buick zei:
Wat wel vreemd is, is dat ik niet meer als owner van de map sta, maar een of ander vaag nummer.
Dat nummer komt uit een Windows back-up bestand.
 
Ik zou toch maar een nieuwe map aanmaken, ben het met anderen eens, een DVD is risky, is geen goed backup. Van belangrijke foto's heb ik zeker 3 backups...op verschillende schijven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan