Audio niet synchroon

Status
Niet open voor verdere reacties.

Shiva20

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2006
Berichten
113
Geachte,

Ik ben al een tijdje aan t Googlen, maar ben nog niet verder gekomen. ALLE audio op mijn laptop loopt niet synchroon. Het begint goed, maar na een tijdje word het erger en erger. Het maakt niet uit wat het is. Ziggo app, Netflix, een dvd in mijn speler, YouTube of Facebook. Als ik op pauze druk en weer op play is het weer even goed, tot het weer mis gaat.

Ik heb al mijn drivers nagekeken en geupdate waar beschikbaar.
Ik heb Nahimic sound drivers en dat is ook bijgewerkt en voor de zekerheid terug gezet naar default. Maar dat is het ook niet.

Ik ben ten einde raad, irriteer me er mateloos aan.

Alle hulp is welkom.
 
Was het alleen in de Internet browser dan had het kunnen zijn dat u Hardware versnelling moet uitschakelen in de geavanceerde instellingen van de browser maar misschien heeft de DVD speler een soortgelijk probleem. Kijk daarna in de BIOS of er daar een optie Hardwareversnelling bij is.

Kan Windows zelf automatisch de geluidschip detecteren als Nieuwe hardware wanneer u die driver weghaalt? Dan kan u alleen een map aanwijzen waar de driver bestanden zelf in staan, dus onder andere een .inf bestand maar geen uitvoerbare bestanden. De driver zou het niet goed kunnen doen, al heeft u de laatste versie en is deze wel bedoeld voor de Windows versie die u heeft, plus 32 of 64 bits?

Doe geen overclocking van het geheugen bijvoorbeeld door het voltage te verhogen en schakel Snel opstarten uit wanneer dat aan staat.

Bij geen BIOS maar UEFI firmware, waar de instellingen van BIOS in Windows worden gemaakt, zal de computer over de voor Windows bedoelde firmware moeten beschikken.
 
Laatst bewerkt:
Wellicht handig als je merk, type & uitvoering van betreffende laptop vermeld zodat er zicht is op de hardware-specificaties..?
Of plaats een uitdraai in tekst-formaat van het hardware-overzicht van Speccy..
 
Wellicht handig als je merk, type & uitvoering van betreffende laptop vermeld zodat er zicht is op de hardware-specificaties..?
Of plaats een uitdraai in tekst-formaat van het hardware-overzicht van Speccy..

Ik heb een MSI, GE72 6QD Apache Pro
Ik weet niet of het een software of hardware issue is... :( Niet aan gedacht erbij te zetten.

Was het alleen in de Internet browser dan had het kunnen zijn dat u Hardware versnelling moet uitschakelen in de geavanceerde instellingen van de browser maar misschien heeft de DVD speler een soortgelijk probleem. Kijk daarna in de BIOS of er daar een optie Hardwareversnelling bij is.

Kan Windows zelf automatisch de geluidschip detecteren als Nieuwe hardware wanneer u die driver weghaalt? Dan kan u alleen een map aanwijzen waar de driver bestanden zelf in staan, dus onder andere een .inf bestand maar geen uitvoerbare bestanden. De driver zou het niet goed kunnen doen, al heeft u de laatste versie en is deze wel bedoeld voor de Windows versie die u heeft, plus 32 of 64 bits?

Doe geen overclocking van het geheugen bijvoorbeeld door het voltage te verhogen en schakel Snel opstarten uit wanneer dat aan staat.

Bij geen BIOS maar UEFI firmware, waar de instellingen van BIOS in Windows worden gemaakt, zal de computer over de voor Windows bedoelde firmware moeten beschikken.

Mijn browser had het wel aanstaan, die is nu uit. Maakt helaas nog geen verschil.
Nahimic is de juiste driver voor de juiste windows.
Overclocken heb ik wel van gehoord, maar geen ervaring mee. Dat doet een laptop niet uit zichzelf toch...?
BIOS nog niet in gekeken. Niet echt iets waar ik meestal aanzit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan