Windows 10 installeren op een oude computer

Status
Niet open voor verdere reacties.
De laatste vet gedrukte regel is hetgeen ik hiervoor reeds opmerkte:
Deze sleutel zit nl. ingebakken in de UEFI ( BIOS zo je wilt ) waardoor die noodzaak van vermelding er niet langer is, dat geldt ook voor Win 10 als dat af fabriek voor geïnstalleerd is.
Dat geldt eigenlijk voor alle fabriek configuraties van pc's en laptops m.u.v. hetgeen je zelf aangeeft: upgrades van vorige Windows-versies.

Ik blijf ook met het raadsel zitten of de installatie van Windows Home 10 wil zou lukken, als ik de usb stick met het gedownloade iso-bestand kon installeren op mijn desktop met Windows Home 10 erop. Ik kan toch niet het risico nemen om een goed werkende Windows Home 10 te verwijderen en dezelfde productcode die ik met productkey heb gevonden, te gebruiken om het iso-bestand opnieuw te installeren?
Waarom ..?
Aan de hardware is toch niets veranderd t.o.v. je huidige configuratie..? Indien de hardware niet wijzigt zal dezelfde productkey dezelfde activatie moeten opleveren.
Je moet echter geen update / upgrade uitvoeren van de huidige Win 10 installatie maar de schijf maagdelijk leeg maken ( dus alle aanwezige partities verwijderen, de schijf bestaat dan volledig uit "niet ge-partitioneerde ruimte" )
Zet daarna de installatie voort en laat Windows zelf de schijf indelen en de nodige partities maken.
Daarna gaat het eigenlijk vanzelf.

Wat ik wel aanraad is: download voordien alle moederbord drivers van de support-site van de moederbord-fabrikant en zet deze uitgepakt op een usbstick zodat je deze, indien nodig, na afronden van de installatie alsnog kunt installeren.
Dit is alleen nodig als er na installatie drivers ontbreken ( bijv. van je netwerk-kaart, BT of WiFi wat nog wel eens wil voor komen ).
Werkt alles naar behoren en is er netwerkverbinding, dan zal Windows zelf proberen te activeren.

Veel meer kan ik er niet over zeggen, het wijst zich vanzelf en anders is er altijd nog dit forum / topic in geval je ergens niet uit komt :d:d
Succes :thumb:
 
Bedankt voor de heldere uitleg. Maar blijkbaar zitten we op het verkeerde spoor. De ingebakken productcode is natuurlijk geldig voor een computer waarop geen hardware wijziging is gebeurd. Dit is in mijn geval heel anders. Het moederbord is vervangen door de computerfirma en ik heb dus de activatie opnieuw in orde moeten brengen, door met de automatische Microsoft telefooncentrale mijn Windows Home 10 opnieuw te activeren. Als er een crash gebeurt op de harde schijf en ik dus Windows Home 10 opnieuw moet installeren, zal tijdens de installatie de productcode worden opgevraagd. En wat nu? Er zijn twee mogelijkheden.
Ik heb een usb stick met de recovery (fabrieksinstellingen)van Windows 10 waar ik een nieuwe harddisk mee kan opstarten, en daarna mijn image van Windows Home 10 installeren. Dit zal zeker lukken omdat mijn Microsoft account is gekoppeld aan mijn activatie. Hierdoor wordt een onderscheid gemaakt tijdens het dedecteren van mijn ingebakken productcode, die dus overeenkomt met de productcode op mijn aangekochte DVD schijf met Windows Home 10 erop.
Maar als er toch iets mis moest gaan met mijn usb stick met fabrieksinstellingen, wat altijd kan, wil ik een iso-bestand van Windows Home 10 kunnen installeren die ik met de Media Creation Tool heb gemaakt en gedownload op een usb stick(32gb).Hier wordt het op een andere manier gedaan, geen image die gekoppeld is aan mijn Microsoft account en dus geen bevestiging, die verrechtvaardigd om de installatie te doen met dezelfde productcode zoals op mijn DVD Windows Home 10 en die nog zit ingebakken in de UEFI. Er moet een nieuwe licentie sleutel worden toegevoegd opdat de installatie van Windows Home 10 zou lukken. En hier hangt het af van de goodwill van de computerfirma die de computer met Windows Home 10 heeft geleverd, opdat ik niet tweemaal 130 € moet betalen om mijn Windows Home 10 op deze pc te kunnen installeren..
Ik hoop dat je mijn beschrijving kunt volgen, het is wat complex maar de enige manier om een iso-bestand van Windows 10 formeel te installeren.
grtz,
gilberto :d
 
Als je een nieuw moederbord hebt en de nieuwe code bij Microsoft recent geregeld hebt ...dan is dat de nieuwe code die in het UEFI/bios systeem opgeslagen is.
Zodra je een nieuwe iso maakt met een Media Creation Tool en op een usb stick installeert via de Media Creation Tool en daarmee een nieuwe Win10 installatie doet, kun je de "ik heb geen code kiezen" en na een herstart herkent Windows automatisch de nieuwe code die in het UEFI/bios systeem opgeslagen is.

Als je een andere harde schijf hebt of leent en die als vervanger in het systeem zet, kun je deze methode testen en hoef je niet te wachten tot een crash.

Kortom vergeet hoe je het ooit met de DVD gedaan hebt als de code daarin zit, je hebt een nieuwe code dus aan de slag met de Media Creation Tool methode.
 
Laatst bewerkt:
Nog een aanvulling.

De productcode die ingebakken zin in de UEFI in de computer met Windows Home 10 IS DEZELFDE die op de DVD Windows Home 10 staat die ik heb gekocht bij de computerdealer. Besluit jij dat wanneer ik een iso-bestand Windows Home 10 installeer op een nieuwe harde schijf, en deze installeer en de productcode die op mijn aangekochte DVD Windows Home 10 staat invul tijdens de installatie, dan alles goed zal blijven werken. Want op de server van Microsoft staat mijn pc met een hardware wijziging ( vernieuwing mobo )aangeduid. Volgens hetgeen ik heb gelezen is het alleen maar mogelijk om hetzelfde O S te installeren als het aan een Microsoft account is gekoppeld. Blijft dit van kracht voor de volgende installaties van Windows Home 10 op deze computer waar het mainbord is vervangen door een nieuw exemplaar?
grtz
ppffff warm
gilberto :)
 
Hello route99


Als je een nieuw moederbord hebt en de nieuwe code bij Microsoft recent geregeld hebt ...dan is dat de nieuwe code die in het UEFI/bios systeem opgeslagen is.
Zodra je een nieuwe iso maakt met een Media Creation Tool en op een usb stick installeert via de Media Creation Tool en daarmee een nieuwe Win10 installatie doet, kun je de "ik heb geen code kiezen" en na een herstart herkent Windows automatisch de nieuwe code die in het UEFI/bios systeem opgeslagen is.

Misschien heb je gelijk. Ik weet het niet. Ik heb met het progje ProduKey de ingebakken productcode kunnen achterhalen en opgeschreven. Het is precies dezelfde productcode als op mijn DVD Windows Home 10 staat. Dus niet veranderd en ook geen nieuwe product key opgeslagen in de UEFI.
grtz,
gilberto :cool:
 
Volgens hetgeen ik heb gelezen is het alleen maar mogelijk om hetzelfde O S te installeren als het aan een Microsoft account is gekoppeld. Blijft dit van kracht voor de volgende installaties van Windows Home 10 op deze computer waar het mainbord is vervangen door een nieuw exemplaar?

Zoek het nu gewoon op online en je ziet een bevestiging.

https://support.microsoft.com/nl-nl/help/20530/windows-10-reactivating-after-hardware-change

Hier staat het duidelijk uitgelegd:
Uw digitale licentie voor Windows 10 koppelen aan uw Microsoft-account.
In Windows 10 (versie 1607 of hoger) is het essentieel dat u uw Microsoft-account koppelt aan de digitale licentie voor Windows 10 op uw apparaat. Hierdoor kunt u Windows opnieuw activeren met de Probleemoplosser voor activeringen wanneer u een belangrijke wijziging in de hardware aanbrengt.

Achterhaal eerst of uw Microsoft-account (Wat is een Microsoft-account?) is gekoppeld aan uw digitale licentie voor Windows 10. Om dit te controleren selecteert u de Startknop en vervolgens Instellingen > Bijwerken en beveiliging > Activering . In het activeringsstatusbericht wordt uitgelegd of uw account is gekoppeld.

Twijfel je nog steeds .. koop een extern harde schijf en maak met een tool een image van je systeem, die kun je altijd terug zetten als er een crash is.
Ik gebruik daarvoor Aomei Backupper Free.
Gebruiker Google en je vindt handleidingen genoeg om te lezen hoe dat moet, gaan we niet overtypen/copyen.
 
Laatst bewerkt:
Ik begrijp even niet waarom je telkens begint over je Microsoft account..?
Dat heb je helemaal niet nodig om Win 10 te kunnen installeren.
Ik gebruik nooit een account ( Microsoft of een willekeurig ander ) tijdens de installatie omdat ik me mateloos irriteer aan het aanmeldscherm.
Dat is voor mij nl. compleet overbodig, ik ben de enige die op deze pc (s) werk dus ik wil gewoon dat Windows doorstart naar het bureaublad zonder aanmeld-gedoe.

Tijdens de installatie kies ik dus altijd voor "offline account" en laat ik het wachtwoordveld leeg....
Er is dan na afloop van de installatie maar 1 account aanwezig, het Administrator account en dat ben ik.
Later kun je altijd nog een wachtwoord opgeven als je dat wilt maar dan hoef je dat tijdens de installatie tenminste niet iedere reboot in te vullen..
Dan krijg je dus automatisch alsnog het aanmeldscherm gepresenteerd...
 
Zo kan het ook. :thumb:
 
U moet eerst uw Microsoft-account toevoegen en uw account koppelen aan de digitale licentie op uw apparaat. Nadat u uw Microsoft-account hebt gekoppeld, start u de Probleemoplosser voor activering om Windows 10 opnieuw te activeren.
Deze probleemoplosser is alleen beschikbaar als uw exemplaar van Windows 10 (versie 1607 of later) niet is geactiveerd.
Ik begin het te snappen. De opmerking waarom ik steeds Microsoft account vernoem, is alleen te wijten aan de hardware wijziging die is gebeurd in de nieuwe computer met Windows Home 10. Na de vervanging van het mobo was mijn Windows Home 10 niet meer geactiveerd. Door contact te maken met de automatische telefooncentrale van Microsoft werd alsnog mijn geblokkeerde Windows Home 10 weer geactiveerd. Alles was dus in orde. Daarna heb ik zoals aangeraden door Microsoft een Microsoft account gemaakt en gekoppeld aan mijn activatie code. Dit heb ik gedaan omdat je anders bij een nieuwe eventuele hardware wijziging weer in de problemen komt en het O S Windows Home 10 opnieuw wordt gedeactiveerd. Ik begrijp dat wanneer men nog niet in dezelfde situatie heeft verkeerd, er een minder duidelijk inzicht is op deze situatie. Ik voeg daarom ook twee bijlagen in om het wat duidelijker te maken. Het komt er dus op neer dat na de nieuwe activering en de koppeling aan een Microsoft account, je veilig bent tegen een eventuele nieuwe hardware vernieuwing. Bij een nieuwe hardware wijziging wordt de "Probleemoplosser " opgeroepen en moet je gewoon de stappen volgen om jouw Windows Home 10 weer te activeren.
Dit is dus van toepassing als er opnieuw een hardwijziging gebeurt. Welke hardwijziging is niet duidelijk aangegeven, een ssd vervangen of de memory, ik denk het niet maar durf het ook niet te ontkennen. Scrapheap does not like a Microsoft account, maar ik vraag me af wat hij zal doen bij een eventuele verplichte hardwijziging, zoals een moederbord dat stuk gaat? Een illegale goedkope licentie sleutel kopen misschien om dit te omzeilen? Microsoft maakt voor de dealers van goedkope licentie sleutels door hun strengere aanpak, een grotere toestroom mogelijk van mensen die deze omslachtige wijze van opnieuw activeren van hun besturingssysteem na een hardware wijziging niet in dank aanvaarden.
Dus wanneer ik mijn iso-bestand Windows Home 10 opnieuw installeer op mijn computer zonder dat er een nieuwe hardware wijziging heeft plaats gehad, dan wordt de ingebakken productcode in de UEFI gedetecteerd en verloopt alles normaal. Of heb ik het mis?
grtz,
gilberto :d
 

Bijlagen

  • Microsoft accout koppeling.jpg
    Microsoft accout koppeling.jpg
    162,6 KB · Weergaven: 43
  • Systeem.jpg
    Systeem.jpg
    165,9 KB · Weergaven: 44
Je laatste opmerking klopt...
Maar er zijn meer manieren om Windows te activeren maar daar ga ik hier niet verder op in omdat die niet legaal zijn.
Overigens zijn de goedkope OEM licenties die je online koopt helemaal niet illegaal, anders zou Microsoft ze wel blokkeren..
 
Overigens zijn de goedkope OEM licenties die je online koopt helemaal niet illegaal, anders zou Microsoft ze wel blokkeren..
Daar zit een verdoken waarheid in,maar helemaal niet illegaal terwijl er op verschillende fora mensen schrijven die zich bedrogen voelen. Men merkt op dat zelfs wanneer jouw aangekochte goedkope licentie in her begin goed werkt, men niet weet of dit zal blijven voortduren . En vaak worden door bedrijven ook de licenties van hun retail besturingssystemen, die meermaals kunnen worden gebruikt voor een zacht prijsje door verkocht. Ik vind het wel wat raar wanneer ik lees dat zulke goedkope licenties, ook eerst verbinding moeten maken zoals ik moest doen met een automatische telefooncentrale van Microsoft voordat de activitatie doorgaat. Zijn dat misschien productcodes die ze van computers en laptops die stuk zijn gegaan uit de UEFI firmware halen en door verkopen? Of kan Microsoft detecteren wanneer jouw computer niet meer werkt of kapot is? Er is veel twijfel te bespeuren wanneer je in fora leest over de aankoop online van zulke goedkope licenties ? Ik moet wel toegeven dat ik drie jaar geleden ook zo een voordelige aankoop langs het internet op een Nederlandse webwinkel heb gedaan. En mijn goedkope Windows 7 Pro aan 20 euro werkt nog altijd uitstekend. Deze website is wel bekritiseerd en bestookt met een ongenadige negatieve review.Hun firmanaam is ondertussen veranderd en de hoofdzetel bevindt zich op een ver tropisch eiland. Naar het schijnt worden daar grote aantallen licenties in Oost-Azië voor een heel klein bedrag aangekocht om in Nederland en België weer door verkocht te worden. Een voordelige licentie online kopen voor een vorig OS zoals Windows 8.1 vind ik wel kunnen, maar niet voor Windows Home 10.Ook heb ik al een Norton Security Internet online gekocht voor 20 euro op een Hollandse website die goed heeft gewerkt.Maar het is moeilijk om het kaf van het koren te verwijderen. En ja, het is een goed idee van Route99 om de usb met het iso-bestand Windows Home 10 eens op een sata harde schijf te installeren, zodat ik zeker weet dat het goed werkt met de huidige ptoduct key in de UEFI van mijn computer.
grtz,
gilberto
 
Ik heb 2x Win 10 Pro en 1x Win7 Pro licenties gekocht via zo'n online website, werken al jaren probleemloos.
Wat mensen op fora schrijven moet je ook met een flinke korrel zout nemen, net als reviews vandaag de dag, veel betaalde reviews, veel bangmakerij om toch vooral dik € 100 uit te geven voor een licentie etc.
Je weet gewoon niet waar je op kunt vertrouwen.
In elk geval spreek ik uit ervaring.
 
Windows 10 installeren op oude computer

En ja, het is een goed idee van Route99 om de usb met het iso-bestand Windows Home 10 eens op een sata harde schijf te installeren, zodat ik zeker weet dat het goed werkt met de huidige ptoduct key in de UEFI van mijn computer.
Dat heb ik nu gedaan. Ik heb het iso-bestand Windows Home 10 vanop mijn Sandisk usb stick 32 gb geïnstalleerd op mijn nieuwe crucial ssd 250 gb . Ik heb gebruik gemaakt van "Schijfbeheer" om de ssd te initialiseren en te formatteren met NTFS. Wat ging dat snel in Windows 10. Zo een verschil in tijdsduur om de schijf te formatteren buiten de vorige Windows versies. Ik heb dan de bootlist aangepast zodat die kon opstarten van mijn nieuwe crucial ssd 250 gb. Alles verliep vlot en snel, en bij het toepassen van de productcode moest ik gewoon klikken op:" ik heb de productcode al geïnstalleerd.". Mijn Windows Home 10 is dus geactiveerd zonder verdere problemen. Dat is een hele geruststelling en nu hoef ik ook mijn computerleverancier niet meer terecht te wijzen, op nalatigheid met de info na een vervanging van het mobo.
grtz,gilberto :d
 
Dank voor de felicitaties. Ik ben ook tevreden van het resultaat. Maar ik heb de eigenlijke bedoeling die ik had om een reserve Windows Home 10 te maken verkeerd ingeschat. Mijn bedoeling was om twee aparte harde schijven te hebben waarvan Windows Home 10 afzonderlijk kan worden opgestart. Dus allebei met een primair actief station C: . Nadat de installatie was voltooid van Windows Home 10 op de ssd 250 gb heb ik de ssd 250 gb afgekoppeld en weggelegd als reserve schijf met Windows Home 10.Toen ik deze avond mijn pc opstartte kwam niet het scherm met Volume 10 en volume 4 te voorschijn,(dit is voor mij ook nieuw en niet de bekende opstartlijst met de besturingssytemen) maar een scherm met een uitleg dat een benodigd onderdeel ontbrak om te kunnen opstarten. Mijn frank viel onmiddellijk toen ik dat zag, omdat ik de nieuwe crucial ssd 250 gb als station D: had zien staan in mijn verkenner. Het was niet slim van mij om Windows Home 10 op deze manier als tweede reserve harddisk te maken.
Ik besefte niet dat wanneer ik de installatie uitvoerde terwijl mijn eerste harde schijf nog was aangesloten op het mobo,de nieuwe ssd 250 gb als tweede schijf zou worden aanzien in de UEFI BIOS. Nu is het zo dat de nieuwe ssd 250 gb steeds stroom zal verbruiken, terwijl hij niet gebruikt wordt als de computer is ingeschakeld. Ook als de eerste harde schijf stuk gaat ben ik de sigaar. Dus moet ik een nieuwe manier vinden om twee afzonderlijke harde schijven te bezitten met Windows Home 10 erop. En ik zie maar één oplossing en dat is klonen. Spijtig dat ik daar niet vroeger aan dacht. Want hoe krijg ik het nu klaar dat de nieuwe crucial ssd 250 gb niet meer wordt gezien in de UEFI BIOS? Het wordt een denkproces en eerst moet ik dus zorgen dat ik weer kan opstarten van de computer zonder dat de nieuwe ssd 250 gb is aangesloten. Het is me ook opgevallen op het mobo dat ik daar in de omgeving van de BIOS geen jumper zie staan zoals bij mijn andere computers. Want ik denk dat ik de BIOS zal moeten resetten om de nieuwe crucial ssd 250 gb te verwijderen uit het BIOS, zodat de computer weer kan opstarten van het station C:.De eenvoudigste manier zou zijn om mijn Windows Home 10 te klonen op een nieuwe ssd van 250 gb en de huidige harde schijf van 1 tr te laten zoals het is. Misschien dat jij nog een betere oplossing weet?
grtz,
gilberto :d
 
1) Een SSD die als 2e schijf in een pc is aangesloten en waarbij Windows van de 1e schijf draait ( de SSD is dus "idle" in dat opzicht ) verbruikt zo weinig stroom dat dat jou op jaarbasis nog geen € 0,50 kost dus waar praat je over..? :rolleyes::shocked:
Wij noemen dat met een NL gezegde "Spijkers zoeken op laag water".
Een SSD bevat geen bewegende delen, dit in tegenstelling tot een reguliere HDD, en slijt dus niet als hij niet gebruikt wordt.

2) Wat jij in je hoofd hebt kan niet ( zonder allerlei ongebruikelijke fratsen ui te halen ).
Je kunt niet 2 schijven met Windows daarop gelijktijdig aangesloten hebben waarvan 1 schijf in de verkenner niet zichtbaar is.

3) Wat jij hier wilt kun je het beste realiseren met een dual boot waarbij er bij het opstarten van de pc een menu wordt getoond waar je een keuze kunt maken van welke schijf en welk besturingssysteem je wilt opstarten.
Meer info over dual boot hier en hier.

4) Zelf heb ik in mijn huidige systeem een triple boot ( Win 7 Ultimate / Win 7 Pro / Win 10 Pro ) en maak daarbij gebruik van 4 SSD's ( 3 voor Windows en 1 als opslag medium ).
Deze triple boot heb ik gerealiseerd m.b.v. EasyBCD ( gratis voor thuisgebruik ) en dat werkt feilloos.
Je kunt daarin aangeven welke schijf / OS er opgestart moet worden als je geen keuze maakt en de naam van de schijf / OS aanpassen.

Ik stel voor dat je je eerst eens uitgebreid gaat inlezen over deze materie want het is niet altijd zo eenvoudig als het lijkt, met name als je dit voor de 1e keer doet.
Het probleem waar je nu mee zit is dat de bootmanager maar op 1 schijf aanwezig is omdat je Windows op de SSD als 2e schijf hebt geïnstalleerd.

Je kunt het beste alle schijven afkoppelen behalve die waar Windows op moet komen.
Dat houdt tevens in dat de bootmanager ook op diezelfde schijf wordt weggeschreven en niet op een andere ( 2e of 3e ) schijf.
Daarna pas je de bootmanager aan.

Succes met de zelfstudie :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Thanks voor de uitgebreide uitleg in de vroege morgen.
Een SSD die als 2e schijf in een pc is aangesloten en waarbij Windows van de 1e schijf draait ( de SSD is dus "idle" in dat opzicht ) verbruikt zo weinig stroom dat dat jou op jaarbasis nog geen € 0,50 kost dus waar praat je over..?
Als het zo zit dat er maar heel weinig stroomverbruik is voor een tweede aangekoppelde ssd, ja dan hoeft het ook niet meer aangepast te worden. Het is juist dat een ssd geen bewegende delen bevat t.o.z. van een harddisk, waardoor er dus minder stroom wordt verbruikt. Zover had ik nog niet gedacht. Ja, en het klopt dus dat ik spijkers op laag water zoek, wat ook een Vlaams spreekwoord is.
Je kunt niet 2 schijven met Windows daarop gelijktijdig aangesloten hebben waarvan 1 schijf in de verkenner niet zichtbaar is.
Dat is in feite hetzelfde zeggen als dat er terzelfdertijd twee schijven met station C:zijn aangesloten en dat kan dus ook niet.
Ik had de eerste schijf van 1 tb met Windows Home 10 moeten afkoppelen, zodat alleen de nieuwe ssd 250 gb was aangesloten. Dan had de UEFI BIOS deze ssd 250 gb als station C: beschouwd en werd de bootmanager ook geplaatst, wat nu niet is gebeurd.
Wat jij hier wilt kun je het beste realiseren met een dual boot waarbij er bij het opstarten van de pc een menu wordt getoond waar je een keuze kunt maken van welke schijf en welk besturingssysteem je wilt opstarten.
Meer info over dual boot hier en hier.

Dat is vreemd dat je dit zegt, want het is nu een dualboot. Ik heb in mijn vorige topic reeds gewag gemaakt van een Volume 10(SSD 250 GB) en een Volume 4.(harde schijf 1 TB)Het zijn twee aparte lichtgroene vakken met daarin Volume 10 in het bovenste vak en Volume 4 in het onderste vak aangeduid. Dit is ook de eerste maal dat ik dit zie en niet de traditionele boot opstartlijst met de namen van de geïnstalleerde besturingssystemen onder elkaar.
ik heb in het verleden steeds gewerkt met dual-en triple boots met het O S experience pro op mijn oudere computers.
Als er twee besturingssystemen worden geïnstalleerd op dezelfde pc, die ofwel hetzelfde zijn of elkaar opvolgen dan wordt er steeds een dualboot gemaakt in Windows. Ik weet nog dat je nooit een ouder besturingssysteem mocht installeren als tweede in een dualboot.
Je kon in EasyBCD de volgorde van opstarten door de besturingssystemen handmatig aanpassen, dat herinner ik me nog.
Het probleem waar je nu mee zit is dat de bootmanager maar op 1 schijf aanwezig is omdat je Windows op de SSD als 2e schijf hebt geïnstalleerd.
Ja en dat was niet slim van mij zoals ik reeds schreef. Ik heb nog het programma Acronis True Image 2011 liggen waarmee ik mijn harde schijven kloonde.
Dit had ik nu eventueel ook kunnen doen met behulp van een Startech USB 3.0 naar 2,5 inch SATA Adapter , maar of de versie 2011 nog zou werken in Windows Home 10,dat betwijfel ik. Je kunt het nu gratis downloaden. En dan moet natuurlijk de doelschijf groter zijn dan de bronschijf en een ssd van 1 TB vind ik wat te duur. Ook zou ik de image die ik nu heb gemaakt van de 325 gb harde schijf met Windows Home 10 kunnen gebruiken om een zelfstandige ssd van 500 gb te maken. Ik heb een usb recovery stick van mijn Windows Home 10 en als ik daar een ssd 500 gb mee opstart en daarna de image installeer, bekom ik ook een ssd met Windows Home 10 die alleen kan opstarten.
Je merkt dat er verschillende mogelijkheden zijn, maar vermits het jaarlijks stroomverbruik zo laag is, is het sop de kool niet waard.(Vlaams spreekwoord).
Ik laat het voorlopig zoals het is en deze namiddag wordt het bracket voor een 2,5 ssd geleverd door Alternate, zodat ik mijn crucial ssd 250 gb kan inbouwen in mijn pc. Nog één klein vraagje: de naam van één van de leden van helpmij.nl is Mik Zjegger. Is dit een afleiding van de frontzanger Mick Jagger van The Rolling Stones ?
grtz,
gilberto :)
 
Geen idee wat die naam betreft, het lijkt er wel op en dat was ook mijn 1e idee erbij maar wellicht reageert hij zelf..?
 
slavik zei:
Nog één klein vraagje: de naam van één van de leden van helpmij.nl is Mik Zjegger. Is dit een afleiding van de frontzanger Mick Jagger van The Rolling Stones ?
Ja hoor, klopt. :D
 
Ik heb in schijfbeheer eerst de nieuwe ssd 250 gb geïnitialiseerd en daarna op volume maken geklikt. Vandaar dat nu deze twee vakvormen in lichtblauw(niet lichtgroen zoals ik eerst schreef)verschijnen bij de opstart en Windows Volume 10(nieuwe crucial ssd 250 gb) en Windows Volume 4(harde schijf 1 TB) worden genoemd. Nooit gezien bij voorgaande Windows installaties.
grtz,
gilberto ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan