getal herkenning in Calc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cortrans

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2009
Berichten
172
hoi redders in nood,

Na de update van Windows 10, heb ik een probleem met "getal herkenning in Calc.
Van Calc heb ik helemaal geen kaas gegeten, maar mijn werkgever stuurt mij elke maand een lijst waar ik mijn gewerkte uren in moet bijhouden.
De maand mei, ging alles prima, echter vanaf de update passen mijn uren en de datum zich vanzelf aan, waardoor Calc niet meer naar behoren werkt.
Dit "euvel" heb ik eens bij de hand gehad in "word", en dit is door jullie hulp toen opgelost, echter in Calc lukt het mij niet om het op te lossen.
Wie weet waar ik dit moet aanpassen???
 
Cor,

het is denk ik mede afhankelijk van het soort bestand dat je van je werkgever krijgt.

Als je het bestand moet importeren in Calc krijg je mogelijk een scherm Tekstimport.
In dat scherm staat een optie Detecteer speciale getallen.
Het kan zijn dat het probleem over is als je die optie selecteert.
Daarnaast kun je onder in dat scherm voor de kolommen een bepaald type opgeven.

Kun je anders een voorbeeldje (enkele rijen) van het werkgever bestandje posten (zonder persoonlijke gegevens), dan kijk ik er even naar
 
Cor,

gisteravond toevallig de update van Win10 binnengekregen.

Blijkt dat die de koppeling tussen Calc en het bestandstype .ods weer terugzet naar Excel.

Via Instellingen > Apps > Standaard-apps > Standaard-apps per bestandstype kiezen even zoeken naar .ods en die weer koppelen aan OpenOffice Calc.

Ik denk dat het dan weer werkt.
 
hoi,
Dank voor uw reactie.
Mogelijk is het probleem niet ontstaan door de update van Windows, maar een fout in de software van de werkgever.
Zij hebben een nieuw (bijgewerkt) formulier gestuurd, en nu is het probleem verholpen.
Uw oplossing van de instellingen staat overigens wel goed ingesteld.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan