Android: Meerdere apps tegelijk starten

Status
Niet open voor verdere reacties.

puppystad

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2015
Berichten
31
Bete allemaal,

Ik maak op mijn Huawei mate 10 lite (android 8.0) vaak gebruik van verschillende apps tegelijk. Bijvoorbeeld google maps voor de navigatie en flitsmeister op de achtergrond. Nu is mijn vraag: Is het mogelijk om beide apps tegelijk te starten, de een in de voorgrond, de ander in de achtergrond, met slechts één druk op een knop?

Vriendelijke groeten
 
Ja, dat kan als je gebruik maakt van "split-screen mode".
Meer info via deze link, ook videootjes.:thumb:
 
Maar dan start je ze niet tegelijkertijd. Je bekijkt ze tegelijkertijd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik hoef ze niet perse tegelijk te bekijken. Ik wil eigenlijk één knopje indrukken en dat dan Maps in de voorgrond, en flitsmeister in de achtergrond start (zodat hij meldingen geeft als het nodig is). In windows heb ik zoiets al eens geprogrammeerd in een .bat bestand.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heel opvallend kom ik met de zelfde vraag steeds uit bij dat splitscreen, waar je dus niks aan hebt. Ik betwijfel eigenlijk of het zomaar kan. Misschien als je er een speciale 'wrapper-app' voor bouwt. Maar dan moet je wel weten hoe je dit moet programmeren.

Voor de handigheid zou je wel een speciale map op je homescreen kunnen maken, waar je dan de twee app's inzet. Dan heb je ze in ieder geval bij elkaar.
 
Laatst bewerkt:
Ja dat viel mij ook op. Ook zijn er voldoende apps waarin je kunt aangeven welke apps automatisch moeten opstarten bij het aanzetten van je telefoon. Maar blijkbaar is er geen vraag/behoefte naar wat ik wil.
Laat ik me maar eens gaan verdiepen in het programmeren van een .apk bestand...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volgens mij moet dit lukken met de app "Automate" (voorbeeldvideo). Ik heb het enkele keren gebruikt maar niet super veel. Je kan er veel mee automatiseren doordat je bijvoorbeeld kan instellen : wanneer je app1 opent start hierna app2. Hierdoor zou app1 in de achtergrond moeten springen. Je kan ook met variables werken maar daar ben ik niet bekend mee.
 
Dank voor de tip! Ik ga het eens proberen!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan