• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Indirect formule naar gesloten externe bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

search1979

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2019
Berichten
14
Hoi,

Ik kan voor een bestand de link in de formule variabel maken middels de functie INDIRECT en dit werkt ook naar behoren, zoals bekend zolang het bronbestand open is.

Uiteraard post ik dit hier omdat ik dus tegen het probleem aan loop dat de bronbestanden niet standaard geopend zijn.

Bij google heb ik alternatieven zoals INDIRECT.EXT of PULL gevonden, maar dit ziet dus niet standaard in excel.

Hoe krijg ik deze formules als add-on in excel?
En zijn deze add-ons dan in het bestand opgeslagen of in het office-pakket van de gebruiker (=PC)?
 
Open het brondocument in de achtergrond wanneer het hoofd document wordt geopend.
Code:
[COLOR="#008000"]'ThisWorkbook sectie[/COLOR]
Dim BWB As Workbook

Private Sub Workbook_Open()
    BronDoc = "C:\Users\Ed\Documents\Bron.xlsx"
    Set BWB = Workbooks.Open(BronDoc, True, True)
    Application.ScreenUpdating = False
    ActiveWindow.Visible = False
    ThisWorkbook.Activate
    Application.ScreenUpdating = True
End Sub

Private Sub Workbook_BeforeClose(Cancel As Boolean)
    BWB.Close False
End Sub
 
Laatst bewerkt:
Hi,

Dank je.

ik ben zelf geen held in VBA, moet dit een macro worden?

En in de code zit een link naar het brondbestand: (BronDoc = "C:\Users\Ed\Documents\Bron.xlsx"), ik neem aan dat hier de link naar het echte bronbestand moet komen te staan?

Maar dit is dus iedere week een ander bestand ivm weeknaam in bestand (Vandaar ook de INDIRECT formule, die dus een variabel bronbestand in de formule creëert.)
 
Als je in je bestand de juiste naam van het betreffende bestand kunt maken m.b.v. functies, dan kun je dat ook in de macro doen.

Plaats anders een (voorbeeld van) je bestand
 
ff uit tijdsbeperking zonder voorbeeldbestand, maar zou het dan zoiets moeten zijn:

'ThisWorkbook sectie
Dim BWB As Workbook

Private Sub Workbook_Open()
BronDoc = "=INDIRECT($G$3&$G$4&$G$5&$G$6)"
Set BWB = Workbooks.Open(BronDoc, True, True)
Application.ScreenUpdating = False
ActiveWindow.Visible = False
ThisWorkbook.Activate
Application.ScreenUpdating = True
End Sub

Private Sub Workbook_BeforeClose(Cancel As Boolean)
BWB.Close False
End Sub
 
in welke cel staat die INDIRECT formule?
 
Waarom gebruik je eigenlijk INDIRECT? Kan je niet gebruik maken van Gegevens, Nieuwe Query, Uit Bestand, Uit map?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan