Ik krijg windows 10 niet geinstalleerd op mijn pc met vista (licentie gekocht)

Status
Niet open voor verdere reacties.

tdunki

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 jun 2019
Berichten
1
Dag allemaal,

Ik heb mijn oude computer met vista weer tevoorschijn gehaald en hij loopt als een zonnetje.
Echter wil ik windows 10 installeren en heb online bij microsoft de licentie gekocht.

Nu ben ik niet héél intelligent met computers maar ik krijg windows 10 er met geen mogelijkheid op, zelfs niet na uren research op internet.
Ik moet windows 10 downloaden en dan op een cd branden of op een usb stick maar dat lukt met geen mogelijkheid.
Verschillende programma's gedownload om iets "bootable usb" te maken maar zonder succes.

Ik lees overal dat je windows 10 alleen kan installeren vanaf windows 7, maar betekent dit nu dat ik windows 10 nu voor niks heb gekocht (a 150 euro!)?
 
De zgn. "Media Creation Tool" staat op de gelinkte pagina vermeld als "hulpprogramma" onder de blauwe knop.
Gebruik is eenvoudig, ik zou een usbstick gebruiken maar dat is aan jezelf.
Sluit de usbstick ( min. 4 gb , liefst 8 Gb ) aan vóór je het hulpprogramma start.
Kies in het hulpprogramma voor "usb flashstation" en daarna "installatie-medium voor een andere pc".
De rest wijst zich vanzelf, het programma doet de rest voor je.

Start daarna de pc opnieuw en druk na herstart op F12 ( of andere F-toets ) om het opstart-menu te tonen en kies de usbstick als opstartstation i.p.v. je HDD.
Dat zal de installatie van Win 10 starten.
Succes.
 
Vraag mij wel af of die Win 10 wel kan op die vista comp. vanwege de specs.
Ik denk dat je dit eerst had moeten uitzoeken.

Echter wil ik windows 10 installeren en heb online bij microsoft de licentie gekocht. € 150,=
Mijn hemel.......:shocked:
 
Mag geen punt zijn @femke98, hij zou hooguit tegen een probleem met drivers aan kunnen lopen maar dan nog kan hij proberen om een 64 bit Win7 driver te installeren als dat het geval mocht zijn..
Maar zo'n kapitaal bedrg voor een licentie is indd. een beetje triest als je weet dat dat ook onder de € 25 te verkrijgen is....:rolleyes:
 
Dat bedoel ik dus. En als het niet werkt zo direct, dan ben je het haasje.
En verkoop het dan nog maar eens voor die prijs,...........

Ik betwijfel het trouwens hoor, dat win 10 op zo'n oudje kan. Maar ja, wie ben ik. :eek: (wat dat betreft ben ik verwend ;) )
 
Hi,hi, hier net zo, verwend nest maar ik heb onlangs nog Win 10 geïnstalleerd op een oude antieke HP laptop van minimaal 12, misschien wel 14 jaar oud.:shocked::D
Ding is niet te tillen, weet het typenr. niet maar er stond nog XP op en het ding heeft stereo luidsprekers met Dolby etc, vinger-afdruk scanner en meer van dat soort fratsen.
De vingerafdruk-scanner is overigens het enige wat ik niet aan de gang kreeg, de rest werkt allemaal en ik heb er een 250 Gb SSD ingezet i.p.v. de reguliere trage HDD.
Dus wat dat betreft ben ik niet bang dat het bij TS niet lukt, als hij maar de juiste procedure volgt...:thumb:
 
Ik lees overal dat je windows 10 alleen kan installeren vanaf windows 7, maar betekent dit nu dat ik windows 10 nu voor niks heb gekocht (a 150 euro!)?
https://onlinekeys.nl/windows-10-licentie-key-kopen/
reageer eens met wat je hebt gedaan want W10 kan op een stick worden gezet en daarmee kan worden opgestart en de installatie doe je niet vanuit Windows want dat zou een upgrade zijn wat idd met minimaal W7 kan.
https://www.desertcrystal.com/bootkeys

Edit mod: Topic opgeschoond
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hi,hi, hier net zo, ik heb onlangs nog Win 10 geïnstalleerd op een oude antieke HP laptop van minimaal 12, misschien wel 14 jaar oud
Wow, netjes!!!

Ik heb hier nog steeds mijn Acer laptop die win 7 heeft. Nu gebruik ik die helemaal niet (is de tweede schijf in een caddy) maar misschien toch eens kijken of ik die kan upgraden naar win 10.
Het is zo jammer dat ik die moet gebruiken voor alleen mijn navigatie, terwijl ik altijd vergeet up te daten :p :d


Edit mod: Topic opgeschoond
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan