Hoe lang kan de batterij van een laptop opgeladen blijven?

Status
Niet open voor verdere reacties.

slavik

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2019
Berichten
417
Hello mededenkers,
Hoe lang kan ik mijn laptop afsluiten van de netstroom zonder hem terug op te laden? Ik heb 3 laptops die constant zijn aangesloten,waardoor er jaarlijks veel sluikstroom wordt verbruikt op het net.
Laptop MSI CR62 intel core i3 4100M 4 gb geheugen hdd 500 gb .
gilberto
 
Uitgeschakeld kan die maanden goed blijven. Als je er actief mee werkt tot een paar uur maar dit is sterk afhankelijk van het merk en vooral van de meegeleverde batterij, want ook dat kan verschillen.
Men kan hier dus geen redelijke duur opplakken zonder meer informatie. Normaal staat dit in jou bijgeleverd handboekje.
 
Bedankt voor het snelle antwoord. In mijn Lenovo laptop is een energie manager waar je de batterij oplading kunt instellen op 60°. In feite zou je dus wanneer je de laptop van de netstroom koppelt, om de twee dagen moeten controleren hoeveel de batterij is opgeladen zonder activiteit op de laptop.
gilberto
 
Dat zou je dan kunnen controleren en het eens aanzien hoe deze zich gedraagt.
 
Ik lees ook op vele fora dat het niet goed is om de laptop constant aan de netstroom te laten staan. Mijn laptop MSI CR 62 M is reeds aangesloten vanaf 22-10-2014 en nog altijd met een goed werkende batterij. Wat ik wel eens merk,dat het blauwe ledje brandt terwijl hij niet is ingeschakeld. Ook wordt er op het internet vermeld dat wanneer er een stroompanne voorvalt, het besturingssysteem zonder de aanwezigheid van een batterij schade kan oplopen.
Het topic mag gesloten worden.
gilberto :d
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan