Batterij icoontje

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robertusje

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2007
Berichten
1.264
Mijn vrouw heeft een HP Compaq Presario CQ57-366SD.
Na 3,5 jaar was de accu versleten en nu zit deze accu er ook weer 3,5 jaar in.
Soms komt er ineens een melding na een half uur of een uur dat de accu bijna leeg is en aan de stroom moet.
Maar nu is er al direct een melding op het bureaublad accu 10% en moet aan de stroom aangesloten worden.
Er staat constant 10% resterend 8 minuten. Ik heb net een film afgespeeld en na 30 minuten was het nog steeds 10% resterend 8 minuten. Ik vermoed dat het icoontje niet meer goed werkt.
Het lampje naast de stekker is wit ten teken dat er niet meer geladen wordt en de accu zou dus vol zijn maar als je de stekker eruit haalt staat er weer 10% resterend 8 minuten en aansluiten aan stroom.
Iemand een idee of ik dat icoontje kan resetten oid?
 
Vreemde gewaarwording, komt mij niet bekend voor. Probeer rechtermuisknop iets te doen en / of opnieuw opstarten
 
Dag, Voor resetten van de sensor wordt wel eens het volgende gedaan. Trek het stroom stekkertje er uit. Haal de batterij uit de laptop en druk op de aan/uit knop tot geen enkel lampje meer brandt. Na enkele minuten of beter nog wat langer wachten, kan de batterij er weer in en de sensor krijgt dan hopelijk een beter idee.
 
Alfred
bedankt voor de juiste tip. Er staat nu 100% resterend.
Opgelost.
 
Dit gaat viraal en is voor de statistieken. Graag gedaan # batterijniveau # laadlampje
 
Het zijn vaak maar kleine dingen Alfred maar je moet het maar net weten. Nogmaals dank.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan