Internet valt steeds uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

peter789

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2007
Berichten
608
Beste mensen,

op mijn computer valt internet steeds weg. Omdat mijn telefoon Wifi blijft houden denk ik dat het waarschijnlijk aan de USB-adapter ligt: TP-LINK - TL-WN821N

Meestal krijg ik de code DNS_PROBE_FINISHED_NO_INTERNET
Ik kan meestal vrij snel internet weer heropstarten.

Wat te doen?

Veel dank.
Peter
 
Omdat mijn telefoon Wifi blijft houden
Wie zegt dat..?
De verbinding kan er wel zijn maar je weet niet of je dan ook internet-toegang hebt want dat kan ook via je mobiele provider lopen.
Dan zou je je simkaart eruit moeten halen om te controleren of je op je foon inderdaad internet hebt via WiFi.

De meest succesvolle manier om dit soort problemen op te lossen is door je modem/router te herstarten.
Haal minimaal 15 - 30 sec. de adapter eruit en sluit deze daarna weer aan.
Wacht vervolgens 2 - 3 minuten totdat de modem/router volledig is opgestart en kijk dan nog eens of het werkt of niet..?
 
Dank!

Ja, herstarten wel eens gedaan. Hielp even, maar nooit lang.

Probleem doet zich voornamelijk voor eerste half uur na opstarten computer. Zegt dat nog wat?

Raad je me aan andere adapter te kopen? Welke bijvoorbeeld?
 
Opera. Meen al langer problemen daarmee te hebben. Kan dat verband houden? Lijkt me niet, wat ook OL haalt op zo'n moment niks op.

Apparaatbeheer: de computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen staat aan. Uitgezet. Zou het helpen?
 
Ik zou zeggen, probeer het eens met Firefox, gebruik ik hier al jaren als standaard browser, echt nooit problemen mee gehad en nog steeds niet.
Dat uitzetten zou kunnen helpen, dat zul je zelf moeten vaststellen maar dat is nu in elk geval als mogelijke oorzaak uitgesloten.
 
Ik gebruik al jaren Opera.... Wifi en Opera hebben qua zulke problemen niks met elkaar te maken. Experimenteer eens met de drivers en settings v/d Wi-Fi adapter.
 
Ik heb netwerkcontrole weer eens uitgevoerd en dat helpt (weer eens). De melding was:

Wi-Fi heeft geen geldige IP-configuratie Opgelost Opgelost
Stel de adapter voor Wi-Fi opnieuw in Voltooid
Dit kan een onregelmatig probleem soms oplossen.

Zegt dat nog iets? Of gewoon nieuwe kopen? Iemand suggesties voor betaalbaar en goed?

Dank.
 
Op 1 of andere manier gaat er dus iets fout met het toewijzen van een IP-adres aan de laptop door je modem/router.
Ik zou er daarom voor kiezen om de laptop een vast IP-adres toe te wijzen.
Dat doe je in de modem/router door IP reservering of DCHP-reservering, hoe het genoemd wordt ligt aan het merk/type router en de daarin aanwezige software.

Als je dat gedaan hebt en het probleem blijft zich voordoen kun je altijd nog uitkijken naar een andere WiFi adapter, desnoods een usb- of PCI-e type.
 
Daar snap ik helaas erg weinig van, weet niets van computers, sorry.

Het betreft hier overigens PC met losse adapter.
 
Bij jouw modem/router heet IP-reservering => Vooraf toegewezen DHCP-IP-adressen.
Waar dit zit in de instellingen en hoe je dat instelt vindt je terug op pagina 47 van de handleiding van het apparaat.
 
Voor mij allemaal vrij ingewikkeld maar wil mijn best doen. Maar het ding heeft jaren normaal gewerkt, dus waarom zou er opeens een instelling fout kunnen zijn?
 
Nieuwe foutmelding;

DNS_PROBE_FINISHED_NO_INTERNET

Netwerkcontrole zegt weer: De standaard gateway is niet beschikbaar

Probleem wordt steeds erger. Als ik adapter uit PC haal en daarna weer aansluit doet hij het een paar minuten en dan... weg.
Duidt dat niet gewoon op een kapotte adapter?
 
Laatst bewerkt:
Voor een leek vrijwel niets van te begrijpen, maar: het ding werkt al 4 jaar vlekkeloos, en nu een paar weken steeds minder. Waar duidt dat op?
 
Hier staat uitleg over wat je kunt doen om die laatste foutmelding op te lossen.
waarom zou er opeens een instelling fout kunnen zijn?
Er is geen instelling fout want er is niets gewijzigd maar het kan een toewijzingsfout zijn.
Als je een vast IP-adres instelt en je houdt dezelfde foutmelding dan kan het ook nog een browser-probleem zijn dus probeer eens een andere browser..? ( Firefox, Edge, Internet Explorer bijv. )

Als ook dat niet helpt, koop een nieuwe usb WiFi-adapter voor € 15 ofzo en kijk wat dat oplevert.
Niets heeft het eeuwige leven dus die van jou zou defect kunnen zijn..
 
Als ook dat niet helpt, koop een nieuwe usb WiFi-adapter voor € 15 ofzo en kijk wat dat oplevert.
Niets heeft het eeuwige leven dus die van jou zou defect kunnen zijn..

Haha krijg daar steeds meer zin an... ;)
 
Ff nog een vraagje: als ik de adapter eruit haal en na een paar seconden er weer indoe, doet hij het weer even een paar minuten.
Duidt dat niet gewoon op kapotte adapter? Dan hoef ik niet verder na te denken... ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan