• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

klant opzoeken en risicogehalte weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

bernie6

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2007
Berichten
61
hallo

ik heb een groot klantenbestand waarvan iedereen een uniek klantennummer heeft; in een tweede kolom staat het produkt dat hij aankoopt en in een derde kolom de risicofactor (hoog, middelmatig, laag) die de klant vormt bij het betalen van het product
het kan nu zijn dat die klant bijvoorbeeld 4 producten koopt waarvan de risicofactor voor betaling varieert van laag (laag risico) maar waarbij er bijvoorbeeld een hoog risico bestaat van niet-betaling bij een ander product;

ik wil dan bij die klant de melding krijgen dat dit een risicoklant is; zelfs als slechts 1 gekocht product een risico vormt, dan nog moet dit gehanteerd worden bij onze controle; (het betekent dat we die klant grondig onderzoeken vooraleer het product geleverd wordt)

Er moet dus in het bestand gezocht worden naar de klant; stel je vindt dezelfde klant 4x; 3 keer met laag risico en 1 maal met hoog risico; dan wil ik bij die klant de melding "hoog (risico)" krijgen

enig idee als dit via combinatie van formules kan verwezenlijkt worden?



met dank
 
Na 12 jaar lid zou je toch al moeten weten dat een voorbeeldbestand veel kan helpen?
 
inderdaad, u hebt gelijk: zie bijlage
 

Bijlagen

  • voorbeeldbestand helpforum.xlsx
    10,1 KB · Weergaven: 25
Je kunt er met een draaitabel ook heel snel achter komen. Of wil je per se een formule?
 
Hallo Bernie

Toch getracht met een draaitabel.

Mvg
Peter
 

Bijlagen

  • voorbeeldbestand helpforum.xlsx
    14,6 KB · Weergaven: 58
met formule:
Code:
C15: =ALS(AANTALLEN.ALS($A$2:$A$11;A15;$C$2:$C$11;"hoog")>0;"hoog";"laag")
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan